Gå til innhold

Hva sier omgivelsene om operasjon

Anbefalte innlegg

Gjest bare forfengelig?

Har tenkt å gå inn for brystreduksjon/løft, men gruer meg til å fortelle det til familie og venner. Har aldri vært stolt over brystene mine. De har alltid vært slappe, og etter 3 svangerskap er de også økt i størrelse fra c til dd cup. Ikke så veeeldig store altså. Er litt plaget med ømme skuldrer, men ikke prekært.

Hadde problemet vært stort og medisinsk, hadde det nok vært lettere å få omgivelsene til å forstå. Nå vil jeg vel bare framstå som jålete? Men jeg har fått muligheten til å få bryster jeg kan leve med, som ikke hindrer meg i å gå i de klærne jeg passer osv.

Hvordan fortalte dere det til familie og venner? Hvordan reagerte de? Kommer bare til å fortelle det til de aller nærmeste. Gruer meg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159105-hva-sier-omgivelsene-om-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lenge siden jeg ble brystoperert, men jeg kan ikke huske at det var så flaut å fortelle det til familie, venner og kolleger. Mamma passet barnet mitt da jeg var på sykehuset, og hun fortalde ikke noen hvorfor jeg var på sykehuset, slik kan det jo bli rykter av! Til sfef og personalkontor sa jeg bare at jeg skulle ta en operasjon, ikke hvilken. Ga beskjed i god tid, for jeg hadde en jobb ingen kunne steppe inn i sånn uten videre.

Trenger de å vite at det ikke er medisinsk da? Si at du har vært plaget med rygg og skuldre i det siste, og at legen anbefalte brystreduksjon/korrigering.

Uansett synes jeg ikke man skal bry seg om hva andre synes, for de synes noe uansett hva man gjør eller ikke gjør.

Jeg skal ta en reduksjon/løft i des. Og jeg har fortalt det til venner og familie. De har ikke sagt noe negativt om det. Jeg har fortalt at jeg er lei av å ikke finne klær som passer meg, og at det er litt slitsomt. Bak på bh'n er jo oppi nakken hvis jeg vil ha brystene noenlunne løftet opp... Dessuten så svetter jeg veldig under brystene når det er varmt. Ikke særlig vakkert å se.

Gleder meg iallefall jeg :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...