Gå til innhold

Zoloft og alkohol


Trillen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Zoloft er jo SSRI som Cipralex som jeg bruker. Har brukt det i 5 uker nå. Jeg prøvde meg fram når det gjaldt alkohol. De par første ukene lot jeg være å smake noe, etter det tok jeg først en halv pils og lot det være med det. Senere har jeg drukket to pils eller et par glass rødvin uten å merke noe som helst.

Nå har ikke jeg behov for mere enn ovennevnte mengde, eller toppen et glass i tillegg så det med å drikke seg full kommer jeg aldri til å prøve. Tror kanskje ikke det er så bra heller.

Leste herinne en gang om ei som hadde drukket mye ved siden av SSRI og følte veldig ubehag.Heter seg vel at man ikke skal blande SSRI og alkohol så vi skal nok være forsiktige. Alt med måte, så går det nok bra. Man reagerer jo forskjellig så altså prøv deg fram. Er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke drikke deg full, med eller uten piller.

Men generelt bør man være veldig forsiktig med å blande alkohol og medisiner som påvirker psyken.

Siden dette i mange tilfeller er nokså urealistisk målsetting og alkoholtolleransen er individuell bør man evt. prøve seg litt frem med små alkoholenheter i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoloft er jo SSRI som Cipralex som jeg bruker. Har brukt det i 5 uker nå. Jeg prøvde meg fram når det gjaldt alkohol. De par første ukene lot jeg være å smake noe, etter det tok jeg først en halv pils og lot det være med det. Senere har jeg drukket to pils eller et par glass rødvin uten å merke noe som helst.

Nå har ikke jeg behov for mere enn ovennevnte mengde, eller toppen et glass i tillegg så det med å drikke seg full kommer jeg aldri til å prøve. Tror kanskje ikke det er så bra heller.

Leste herinne en gang om ei som hadde drukket mye ved siden av SSRI og følte veldig ubehag.Heter seg vel at man ikke skal blande SSRI og alkohol så vi skal nok være forsiktige. Alt med måte, så går det nok bra. Man reagerer jo forskjellig så altså prøv deg fram. Er mitt råd.

Hei. Jeg har gått på zoloft i 6 mnd, og har festet flere helger, jeg har ikke merket noe som helst. så jeg tror ikke det er farlig.hvist jeg ikke skulle få lov til å gå ut med vennene mine ,og ta ei øl eller to, så tror jeg at jeg hadde fått mere angst, enn å leve ett normalt liv som mulig, og det og kunne ta seg ei øl innimellom.SKÅÅL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...