Gå til innhold

Bør jeg oppsøke psykolog?


barn av alkoholiker

Anbefalte innlegg

barn av alkoholiker

Jeg har vokst opp i et hjem hvor det har blitt misbrukt mye alkohol. I den forbindelse har jeg ganske mange vonde minner fra barndommen. For å hjelpe mine yngre søsken meldte jeg mine egne foreldre til barnevernet slik at vi og mine foreldre skulle få hjelp. Men alt ble ikke helt som jeg hadde tenkt og det er mye konflikter innad i familien, og dette sliter veldig på meg.Jeg er ofte trist og lei meg, og jeg føler at hverdagen er vanskelig å takle. Jeg prøver å gjøre det beste for alle men strekker ikke til, i tilegg er det mange vonde minner fra fortiden som dukker opp. Bør jeg oppsøke profesjonell hjelp til å takle dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulrikke karolin

Du burde prøve å gå til psykolog,jeg hadde heller ikke det så lett i barndommen min.Far ble narkoman og moren min ble deprimert etter alt som skjedde rundt dette.Jeg har begynt å gå til psykolog å det hjelper=0)

Så jeg råder deg til å prøve det,det gjør bare godt!! lover deg..

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til

Kjære deg. Jeg anbefaler på det varmeste at du tar kontakt med en AL-ANON gruppe nær deg. Der vil du få kontakt med en selvhjelpsgruppe kalt Voksne barn av alkoholikere. Det er et anonymt fellesskap som kommer sammen for å formidle erfaringer - gi hverandre støtte og håp. Du vil få et redskap til å leve DITT liv. Jeg har selv fått god hjelp her.

Se i telefonkatalogen under viktige nummer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...