Gå til innhold

RS-virus og astma

Anbefalte innlegg

Gjest Charlie

Jeg har en sønn på 1,5 år som fikk RS-virus når han var 3 mnd. Situasjonen ble ansett som alvorlig, men gutten kom seg etterhvert. I løpet av de 2 siste månedene har vi vært innom 5 forskjellige leger, da gutten har hostet og kastet opp slim hver natt. Det eneste vi har fått mot dette er antibiotika, og den hjelper ikke.

Selv tror jeg at disse anfallene har en sammenheng med RS-viruset han hadde tidligere, da anfallene er av svært lik karakter. I Sverige har de forsket på dette, og ser at der er en sammenheng mellom RS-virus og utvikling av astma.

Hvordan kan vi få hjelp til å få riktig medisering dersom det viser seg at det er astma?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15917-rs-virus-og-astma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Charlie

Jeg er enig med deg - anfallene med hoste osv kan godt være en astmatisk tilstand etter RS virusinfeksjonen. Det er ganske riktig forsket endel på dette og det ser ut til at astma ofte kan være en følge av RS-virus. Heldigvis er det en type astma som oftest blir bedre eller helt borte ettersom barnet blir større.

Du burde be om henvisning til en barnelege eller til en barneavdeling på nærmeste sykehus. Der kan du få hjelp til å få riktige medisiner.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15917-rs-virus-og-astma/#findComment-74632
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...