Gå til innhold

Er jeg innmari unormal?


Gjest redde meg.

Anbefalte innlegg

Gjest redde meg.

Jeg er en jente på 27 år som lider av sterk angst og depresjoner. Jeg tør ikke å ta kontakt med andre og har ingen venner eller kjæreste. Har heller aldri hatt dette. Lurer på om jeg er frivillig barnløs? Eller ufrivillig? Foreldrene mine maser veldig på meg at jeg må få barn og kjæreste nå som jeg er så gammel.

Jeg har egentlig lyst på barn, men føler meg altfor dårlig psykisk til dette. Jeg er til og med får dårlig til å få kjæreste og venner siden jeg ikke tør å se noen i øynene. Ser rett ned i gulvet. Og da sier det seg selv at ingen gidder å ta kontakt med unormale meg. Føler liksom ikke at jeg lever siden jeg ikke tør å ta fatt på livet. Tør ikke å leve på en måte. Er redd jeg snart dør av ensomhet. Redd jeg alltid kommer til å være jomfru. Redd jeg aldri kan få barn. Redd jeg må leve alene resten av livet. Hva skal jeg gjøre? Er jeg innmari unormal? Jeg føler det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva er du redd for da? er du redd for å ikke bli likt eller hva er det? jeg vet ikke hva du burde gjøre men det kunne hende du kunne snakket med noen om dine plager, en med taushetsplikt? det beste er vel å få snakket om problemene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redde meg.

hva er du redd for da? er du redd for å ikke bli likt eller hva er det? jeg vet ikke hva du burde gjøre men det kunne hende du kunne snakket med noen om dine plager, en med taushetsplikt? det beste er vel å få snakket om problemene sine.

Ja, jeg er redd for å ikke bli likt. Også er jeg veldig opptatt av hva andre mener om meg. Også har jeg sosialangst og da er det ikke så lett med sosiale sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er redd for å ikke bli likt. Også er jeg veldig opptatt av hva andre mener om meg. Også har jeg sosialangst og da er det ikke så lett med sosiale sammenhenger.

jeg skjønner da har du egentlig mange forskjellige angstlidelser. jeg er sykepleiestudent og skal snart ut i praksis. jeg gruer meg veldig ettersom jeg ikke vet hva jeg møter i de forskjellige sammenhenger. jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg. eksempel hvis jeg hadde truffet deg som person hadde du vel ikke likt meg hvis jeg virket selvgod og var mest opptatt av meg selv. kan du si litt om hvordan du vil at folk skal møte deg, hva du ikke liker ved folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redde meg

jeg skjønner da har du egentlig mange forskjellige angstlidelser. jeg er sykepleiestudent og skal snart ut i praksis. jeg gruer meg veldig ettersom jeg ikke vet hva jeg møter i de forskjellige sammenhenger. jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg. eksempel hvis jeg hadde truffet deg som person hadde du vel ikke likt meg hvis jeg virket selvgod og var mest opptatt av meg selv. kan du si litt om hvordan du vil at folk skal møte deg, hva du ikke liker ved folk.

Jeg vet ikke hvordan folk skal møte meg. Kanskje akkurat som en frisk person?

Støtte og lytte tror jeg er fint. Være omsorgsfull kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan folk skal møte meg. Kanskje akkurat som en frisk person?

Støtte og lytte tror jeg er fint. Være omsorgsfull kanskje.

takk for at du svarte meg. Da bør jeg vet egentlig være meg selv da.

du spør om de er unormal. hva er egentlig det normale da? jeg har alltid vært litt sjenert, men har aldri hatt det sånn som deg. Jeg har alltid tenkt slik at alle er forskjellige og ingen kan like alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest redde meg.

takk for at du svarte meg. Da bør jeg vet egentlig være meg selv da.

du spør om de er unormal. hva er egentlig det normale da? jeg har alltid vært litt sjenert, men har aldri hatt det sånn som deg. Jeg har alltid tenkt slik at alle er forskjellige og ingen kan like alle.

Ja, jeg tror det beste er å være seg selv. Det er liksom ingen som er normale, men jeg føler meg unormal fordi jeg er så veldig anderledes enn de fleste mennesker. Trekker meg alltid unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det beste er å være seg selv. Det er liksom ingen som er normale, men jeg føler meg unormal fordi jeg er så veldig anderledes enn de fleste mennesker. Trekker meg alltid unna.

Hva kan du gjøre for å få et mer normalt liv? Et sted må du starte..

Har du prøvd terapi? Hva med gruppeterapi, angstringen eller lignende? Det er mange i samme situasjon som deg og mange som får det bedre med terapi og trening. Jeg tror det må gjøres en innsats og du er den som må stå på!

Hva gjør du til daglig? Skole, jobb, trening, jobbsøking, gåturer? Prøv å vær litt mer ute blant folk og øv deg på å se folk i øynene, hils, småprat, smil.. alle andre er ikke så normale, perfekte og selvsikre de heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror alle mennesker har vårt som vi sliter med. Akkurat nå føler jeg meg skikkelig unormal fordi jeg er den eneste i venneflokken som ikke har tatt serfikatet ennå. Lurer på hvor mange ganger jeg må kjøre rundt parkeringsplassen med kjøreskolelæreren før han slipper meg ut i trafikken.Skulle gjerne hatt kjæreste også men det får vente.

Jeg tror at mange mennesker er gode skuespilleree. ofte får jeg høre fra folk som har hatt foredrag for resten av klassen at det var det verste de hadde vært med på, selv om det så ut som om det helt motsatte for meg. Hvis du hadde truffet meg så tviler jeg på at du med første øyekast hadde sett alle sorger og bekymringer som jeg bærer på. Men jeg har på meg en maske som jeg tydeligvis bærer godt. Så tenk på at det er flere som er i din situasjon. vi kan alle føle oss mislykkede med komplekser. Jeg kjenner flere jenter på din alder som ikke har kjæreste og som heller ikke har hatt det. Og jeg kjenner også flere som har sosial angst. Du er ikke alene. Men til syvende og sist er det du selv som må gripe fatt i problemene dine og søke løsninger for å se den flotte jenta som skjuler seg bak innlegget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har sannsynligvis lidelsen sosal angst/fobi.

Det er en vanlig sykdom som kanskje 5-10% av befolkningen har.

Det virker som om du har sykdommen i alvorlig grad.

Oppsøk fastlegen din. Det finnes god behandling for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det beste er å være seg selv. Det er liksom ingen som er normale, men jeg føler meg unormal fordi jeg er så veldig anderledes enn de fleste mennesker. Trekker meg alltid unna.

Synes ikke du høres så veldig annerledes ut jeg :-)

Veldig mange, og helt sikkert flere enn du tror sliter med tilsvarende problemer som deg. Eksponering av vanskelige situasjoner er vel ofte det som er mest virkningsfult. Men ofte kan det være nokså tøfft i begynnelsen.

Var jeg deg ville jeg bedt om å få komme til en psykiater og så søkt Modum Bad, de har god kompetanse på angstprobl.

http://www.modum-bad.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...