Gå til innhold

En stor bjørn angriper meg hele tiden.


Gjest Orker ikke mere

Anbefalte innlegg

Gjest Orker ikke mere

Nå er jeg livredd. Er alltid livende redd. Det er akkurat som en svær bjørn skal angripe meg hele tiden. Jeg er livredd for absolutt alt. Skjelver av redsel. Har en stor klump i magen, vonde muskler, vondt i nakken, alltid kvalm og uvel. Svimmel. Hjertebank. Har masse angst og bekymringer. Redd for alt.

Redd for mennesker, redd for å være alene. Redd for mørket, redd for lyset. Redd for å ta telefonen, redd for å åpne ytterdøra når jeg ringer på. Redd for å kjøre bil, redd for å ta bussen. Redd når jeg skal sove, redd når jeg våkner. Redd for å være hjemme. Redd 24 timer i døgnet.

Jeg holder ikke ut denne redselen min. Den styrer livet mitt så mye at jeg ikke holder ut mere. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt redselen min? Jeg føler meg aldri trygg. Er helt utslitt.

Hørte en gang at man må oppsøke det man er redd for. Og da avtar kanskje redselen gradvis. Men jeg er jo redd for absolutt alt. Hvordan skal jeg oppsøke alle disse stedene?

Jeg er jo til og med redd for å være hjemme, og det er jeg jo hele tiden. Redselen slipper jo ikke taket selv om jeg oppsøker skumle hjemme? Hva skal jeg gjøre? Går til behandling, men jeg er jo også livredd for å prate med henne.

Hvor lenge holder jeg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette høres helt forferdelig ut, jeg vet ikke hvordan det er men du er redd for ting du egentlig ikke burde være redd for. Du lider av angst. det er veldig bra at du får hjelp. husk at denne personene du går til kan hjelpe deg, men du må kunne snakke med henne slik at hun får hjulpet deg.

hun vil deg ikke noe vont, hun er det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orker ikke mere

dette høres helt forferdelig ut, jeg vet ikke hvordan det er men du er redd for ting du egentlig ikke burde være redd for. Du lider av angst. det er veldig bra at du får hjelp. husk at denne personene du går til kan hjelpe deg, men du må kunne snakke med henne slik at hun får hjulpet deg.

hun vil deg ikke noe vont, hun er det for deg.

Ja, jeg er redd for ting som egentlig ikke er noe farlig. Det er så slitsomt å ha det sånn.

Jeg lurer på hvordan det er å ikke være redd. Har vært redd hele livet, men har blitt mere redd de siste ca. fem årene.

Angst er så slitsomt. Jeg orker ikke mer. Føler jeg bare presser meg gjennom livet. Klarer ikke å se noe glede uansett. Redselen min stjeler livet mitt på en måte. Føler meg mere død enn levende.

Klarer ikke å se noe glede i livet jeg. Unnskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandleren din vil hjelpe deg. Hvorfor er du redd for å prate med h*n?

Ofte når en har klart en ting en er redd for, blir redselen for mye annet mindre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er redd for ting som egentlig ikke er noe farlig. Det er så slitsomt å ha det sånn.

Jeg lurer på hvordan det er å ikke være redd. Har vært redd hele livet, men har blitt mere redd de siste ca. fem årene.

Angst er så slitsomt. Jeg orker ikke mer. Føler jeg bare presser meg gjennom livet. Klarer ikke å se noe glede uansett. Redselen min stjeler livet mitt på en måte. Føler meg mere død enn levende.

Klarer ikke å se noe glede i livet jeg. Unnskyld.

ser du ikke det positive nå da. nå er det noen som snakker med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orker ikke mere

Behandleren din vil hjelpe deg. Hvorfor er du redd for å prate med h*n?

Ofte når en har klart en ting en er redd for, blir redselen for mye annet mindre.

mvh

Jeg vet ikke hvorfor jeg er redd for å prate med behandleren min. Jeg er redd uten noen grunn til å være redd på en måte. Angst.

Selv om jeg klarer å være hjemme så blir jeg ikke noe mindre redd for å være hjemme med tiden. Jeg har vært redd så altfor lenge. Jeg klarer liksom ikke å se noe håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Orker ikke mere

ser du ikke det positive nå da. nå er det noen som snakker med deg.

Jeg klarer ikke å se noe positivt når noen snakker til meg heller. Føler meg så slem siden jeg ikke klarer det heller. Sorry.

Alt er svart. Klarer ikke å se en liten solstråle engang jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se noe positivt når noen snakker til meg heller. Føler meg så slem siden jeg ikke klarer det heller. Sorry.

Alt er svart. Klarer ikke å se en liten solstråle engang jeg.

du må få hjelp da. du bør legges inn tror jeg, da trenger du bare tenke på deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor jeg er redd for å prate med behandleren min. Jeg er redd uten noen grunn til å være redd på en måte. Angst.

Selv om jeg klarer å være hjemme så blir jeg ikke noe mindre redd for å være hjemme med tiden. Jeg har vært redd så altfor lenge. Jeg klarer liksom ikke å se noe håp.

Hvis du er redd uten noen grunn, trenger du jo kanskje ikke være redd egentlig?

Prøv å gi deg muligheten for å åpne opp litt til behandleren din.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orker ikke mere.

Hvis du er redd uten noen grunn, trenger du jo kanskje ikke være redd egentlig?

Prøv å gi deg muligheten for å åpne opp litt til behandleren din.

mvh

Jeg klarer ikke selv å bestemme meg for å ikke være redd. Selv om folk sier at det ikke er noe farlig, så er jeg redd uansett. Hvis jeg sier til meg selv: Dette er ikke farlig. Så hører ikke kroppen på dette. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orker ikke mere.

du må få hjelp da. du bør legges inn tror jeg, da trenger du bare tenke på deg selv

Jeg er så redd for å legges inn også. Presset meg å være der på psykehuset i fire timer. Var så redd at jeg måtte reise hjem igjen. Skalv av redsel. Også fikk jeg så store ettervirkninger og økt angst at jeg knakk sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke selv å bestemme meg for å ikke være redd. Selv om folk sier at det ikke er noe farlig, så er jeg redd uansett. Hvis jeg sier til meg selv: Dette er ikke farlig. Så hører ikke kroppen på dette. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

Skjønner. Kroppen din har jo lov til å være redd hvis den vil.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orker ikke mere.

Skjønner. Kroppen din har jo lov til å være redd hvis den vil.

mvh

Jeg vil ikke være redd. Men jeg klarer ikke å la være å ikke være redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke være redd. Men jeg klarer ikke å la være å ikke være redd.

Jeg mente ikke å si at du ville være det, men at jeg tenker at det er lov og i orden og være redd.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...