Gå til innhold

kan en psykolog ha refusjonsavtale og ikke driftsavtale?


Gjest Vivil

Anbefalte innlegg

jeg går til en privatpraktiserende psykolog som jeg betaler 200 kroner til hver gang. Han har refusjonsavtale fra trygdekontoret. Fastlegen min kunne ikke skjønne at jeg skulle betale dette da jeg har frikort og dette måtte være feil.

er dette riktig? Skal jeg betale 200 kroner pr time selv om jeg har frikort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er i hvertfall ikke uvanlig praksis hos diverse legespesialister. F.eks. betaler man ca 235,- i egenandel ved Norsk idrettsmedisink institutt dersom man har frikort.

Jeg tror din lege tar feil, og at det er korrekt at du skal betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i hvertfall ikke uvanlig praksis hos diverse legespesialister. F.eks. betaler man ca 235,- i egenandel ved Norsk idrettsmedisink institutt dersom man har frikort.

Jeg tror din lege tar feil, og at det er korrekt at du skal betale.

Om det ikke er uvanlig praksis vet jeg ikke, men da faller jo noe av hensikten med driftsavtale bort. Hvilken hjemmel i folketrygdloven skulle evt. ligge til grunn og hva med evt.frikort klasse II?

Siden jeg ikke kjenner deg har jeg ikke noen forutsetting for å vite om du kan gi svar på dette eller ikke, men NHD bør kanskje vite det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro legen din har rett forutsatt at psykologen har fullt driftstilskudd.

Jeg forsto hennes innlegg som at psykologen nettopp ikke hadde driftstilskudd. Var ikke hennes spørsmål hvorvidt det gikk an å ha refusjonsavtale med trygden uten samtidig å ha driftstilskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forskjellig

Om det ikke er uvanlig praksis vet jeg ikke, men da faller jo noe av hensikten med driftsavtale bort. Hvilken hjemmel i folketrygdloven skulle evt. ligge til grunn og hva med evt.frikort klasse II?

Siden jeg ikke kjenner deg har jeg ikke noen forutsetting for å vite om du kan gi svar på dette eller ikke, men NHD bør kanskje vite det :-)

Beløpet kommer an på hvor mange prosent driftsavtale legen har med kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...