Gå til innhold

Redd redd redd redd


Gjest redd redd redd redd

Anbefalte innlegg

Gjest redd redd redd redd

Jeg er redd for livet, og redd for døden. Jeg er så redd for alt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Hvordan skal jeg klare å komme meg gjennom med denne forferdelige redselen min?

Går til terapi i et år, men er fortsatt like redd. Terapauten min sa at jeg kanskje er født redd siden jeg alltid har vært redd siden jeg var barn. Men jeg orker ikke å leve et helt liv i redsel. Er det vanlig å være så redd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rogerh1365380750

Du skriver: ’ Er det vanlig å være så redd? ’

Svar: Nei, det er det ikke. Det bør være mulig for deg å få et bedre liv. Når jeg ikke kjenner din spesifikke situasjon, er det vanskelig å gi noe konkret råd. Jeg vil imidlertid gi noen råd på generelt grunnlag.

For det første hjelper det ofte mot angst at man lærer seg å bli bedre til å kommunisere med andre mennesker. Forsøk å komme i kontakt med mennesker som du kan utveksle synspunkter med. Meld deg inn i en diskusjonsklubb. Du kan for eksempel melde deg inn i et politisk parti som har noenlunde samme synspunkter som deg selv.

For det andre hjelper fysisk trening mot angst. Dersom du har mulighet til det, bør du drive med fysisk trening. Du kan for eksempel begynne på helsestudio.

For det tredje: Prøv å få tankene over på noe annet enn angsten. Prøv å være snill mot deg selv. Hva med å ta en liten ferietur? Har du noen du kan reise på ferie med?

Som sagt, så kjenner jeg ikke din situasjon, og jeg bommer kanskje fullstendig med disse rådene. Men jeg vil gjerne ha en tilbakemelding på hva du mener om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...