Gå til innhold

Fysiske plager i tillegg til det psykiske.


Gjest Sliter masse med kroppen min.

Anbefalte innlegg

Gjest Sliter masse med kroppen min.

Jeg sliter med angst og depresjoner. Har veldig mye kroppslige plager. Hjertebank, kvalme, munntørrhet, svimmelhet, klump i magen, klump i brystet, ømme muskler, vondt i nakken osv.

Når hjertebanken er som værst blir jeg så redd. Det er så ubehagelig. Ofte må jeg presse meg ut og jogge fordi da er det normalt med hjertebank. Jeg blir sprø av hjertet mitt. Men jeg kan jo ikke jogge 24 timer i døgnet heller eller..?

Kvalm og uvel er jeg hver eneste dag. Kaster opp flere ganger i uka. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med denne forferdige kvalmen min.

Svimmel er jeg også. Alt går trill rundt. Det er så ekkelt.

Klumpen i magen er egentlig værst. Den biter. Det er en stor, tung stein som er så vond. Også er det er kniv som skjærer i magen min. Og en knyttneve som knyter og knyter.

Musklene mine er veldig ømme og vonde. Masse spenninger i nakken og hodet. Tar masse smertestillende. Det er så vondt å ha det sånn. Går til fysioterapaut, men det hjelper ikke så mye. Hun sier at så lenge jeg har så mye angst kommer jeg alltid til å ha vondt i nakken/hodet. Spenninger.

Går også i terapi. Er det vanlig å ha så mye kroppslige plager? Jeg går ikke på noe medisiner fordi jeg får så mye bivirkninger, også har jeg så mye kroppslige plager i tillegg. Bør jeg gå på medisiner da?

I tillegg til alle de psykiske problemene jeg har får jeg disse på toppen av det hele. Er det vanlig? Kommer jeg alltid til å ha det sånn fysiske plager når jeg har så mye alvorlig angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har panikkangst. De kroppslige plagene du nevner er ett av angstens syptomer.

Du trenger å finne riktig terapeut og terapiform. (eksponeringsterapi el. kognitivterapi, se vedlagt link)

Det kan høres ut som at du sliter så mye at du burde få litt "krykke" hjelp med medisiner en stund. Du har sikkert prøvd SSRI som er mest vanlig, men har du prøvd anafranil som også hjelper bra ved panikklidelse?

http://home.c2i.net/kognitiv_terapi/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har panikkangst. De kroppslige plagene du nevner er ett av angstens syptomer.

Du trenger å finne riktig terapeut og terapiform. (eksponeringsterapi el. kognitivterapi, se vedlagt link)

Det kan høres ut som at du sliter så mye at du burde få litt "krykke" hjelp med medisiner en stund. Du har sikkert prøvd SSRI som er mest vanlig, men har du prøvd anafranil som også hjelper bra ved panikklidelse?

http://home.c2i.net/kognitiv_terapi/

Har også hatt og har fryktelig mye kroppslige symptomer.... har skrevet mye om det her....

Er ikke så deprimert,men har nok generalsert angst og sykdomsangst, også litt sosialangst... som gjør at jeg spenner meg og dermed får så mye kroppslige plager...

Svimmelhet/spenninger/øyeflimmer/kvalme/vondt i magen (fysisk) og en sår klump reint psykisk, såre punkter i musklene, stivhet i musklene, slapp og erergiløs...etc etc... kunne skrevet en bok om kroppslige symptomer...slitt i 10 år.

Også veldig ømtålig for medisiner, derfor mye bivirkninger....Har prøvd en del uten hell.

Akkurat nå sliter jeg med ryggvondt i tillegg... har hatt prolaps to ganger før, og er redd det er det som er kommet igjen... må derfor finne meg i å ligge mye....men håper det går over. Dette er ikke psykisk, men man blir ikke akkurat opplagt av det.

Prøver nå aurorix... men har ikke prøvd det lenge nok, til at jeg har hatt den store virkningen ennå. Mindre bivirkninger på den. Bruker vival mot svimmelheten/spennignene i hodet.

Siden du kanskje og er mer derprimert enn meg, er forsøket verdt med aurorix... skal være veldig bra mot depresjoner ikke så bra mot angst etter hva jeg har forstått. Men jeg er blitt litt mindre svimmel som er mitt hovedproblem...og fått mer energi.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...