Gå til innhold

forandring i avføringsmønster

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 29 år som har født mitt 2 barn for 2 måneder siden. Før dette har jeg hatt regelmessig avføring, hver dag eller annen hver. Denne har vært fast/ hard. For 4 uker siden fikk jeg løs avføring/ diare. Bare en gang den dagen. Jeg tok Idoform for å stoppe det. Akkurat en uke etter fikk jeg det samme. Som om hele tarmen ble tømt. Siden fikk jeg brystbetennelse og gikk på Diclocil. Da fikk jeg også løs mage, og diare. Nå 4 dager etter endt pencilinkur har jeg fortsatt veldig løs mage og opp til 4-5 avføringer pr. dag. Den er også av og til med hvitt slim. Det er ikke blod, utenom hvis det kommer rift i hermoriden (fikk under fødsel). Har også magesmerter,lignende mensurasjonssmerter før avføring. Kan dette ha noe med pencilinkuren å gjøre,eller bør jeg oppsøke fastlegen min. Det kan også nevnes at jeg ikke har hatt diare/ løs mage på flere år. Det er som om avføringen ikke er ferdig, og lukter syrlig.

Hilsen eve 76

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159362-forandring-i-avf%C3%B8ringsm%C3%B8nster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mye av dette kan nok skyldes gjennomgått svangerskap, og hormonendringer og eventuelt endret væskebalanse i kroppen. Dersom du ammer er det veldig viktig å drikke mye. Du kan prøve å unngå søt melk, men gjerne bruke Biola melk ( dette erstatter og er bedre enn idoform, og gjenoppretter normal bakterieflora i tarmen)) iblandet Vi-siblin fiberpulver ( fåes på apotek) morgen og kveld. Siden du hadde løs mage før antibiotika-kuren, er neppe dette hovedårsak. Betennels i kroppen i seg selv med påfølgene antibiotika vil kunne gjøre alt værre.

Slim kan være et varsel-symptom, men i ditt tilfelle tror jeg det kan tilskrives ulag i magen ellers. Du kan nok prøve noen uker med disse generelle rådene, men blir det værre, særlig feber, eller det ikke roer seg bør du kontakte fastlegen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...