Gå til innhold

NHD- stemmer dette?


Gjest stramme muskler

Anbefalte innlegg

Gjest stramme muskler

Psykomotoriske fysioterapauten min trodde en gang at så lenge jeg har så alvorlig angst som jeg har kommer jeg alltid til å ha stramme og ømme muskler? Stemmer dette?

Jeg har gått til henne i et år og har fortsatt like stramme og ømme muskler. Både i nakken, hodet og nedover hele ryggen. Pluss i armer og bein. Kommer jeg alltid til å ha det sånn når jeg har så alvorlig angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sant at det er en sammenheng mellom angst og stramme muskler.

Men den gode nyheten er at det da også er mulig å bli bedre.

Håper du får hjelp med å finne ut av angsten i tillegg til fysioterapien.

Støttende hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er redd dette stemmer for deg. Angst kan gi seg forskjellige utslag hos ulike mennesker. For deg ser det ut til at stramme muskler er en av følgene av angsten. Når et års behandling ikke har hjulpet, er jeg redd fysioteraputen har rett.

Kan du sette inn behandling direkte mot angsten?

Er du flink til regelsmessig fysisk aktivitet minst fire ganger i uken ( på egen hånd utenom behandlingen hos fysioterapeut)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stramme muskler

Jeg er redd dette stemmer for deg. Angst kan gi seg forskjellige utslag hos ulike mennesker. For deg ser det ut til at stramme muskler er en av følgene av angsten. Når et års behandling ikke har hjulpet, er jeg redd fysioteraputen har rett.

Kan du sette inn behandling direkte mot angsten?

Er du flink til regelsmessig fysisk aktivitet minst fire ganger i uken ( på egen hånd utenom behandlingen hos fysioterapeut)?

I våres gikk jeg en tur en halv time hver dag. Uten at det hjalp noe på meg. Musklene var like vonde og stramme da.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei!

Det er sant at det ikke er lett å forandre på de mønstrene kroppen vår har når de reagerer på indre påkjenninger som angst.Men så pessimistisk vil ikke jeg være.Ting kan bli bedre på det området også hvis man får hjelp i form av medisinering,trening,ulike former for fysioterapi,og å ta årene til hjelp.Det har jeg erfart i mitt eget liv,og min kropp var på et tidspunkt helt ekstrem når det gjaldt muskler og ledd. Ikke mist håpet du.Mange av oss som har hatt det så vondt over veldig lang tid,er ofte fornøyd bare vi får en bedring.Vi venter ofte ikke å bli helt frisk.Jeg tror du kan få det bedre.Men du må jobbe med angstmestring sammen med noen profesjonelle tror jeg.Det er det som har hjulpet meg mest.

Oppmuntrende hilsen fra bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I våres gikk jeg en tur en halv time hver dag. Uten at det hjalp noe på meg. Musklene var like vonde og stramme da.

Takk for svar.

Har du forsøkt å svømme / trene i godt oppvarmet basseng?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...