Gå til innhold

har vansker med berøring og nærhet. Bør jeg presse meg selv til å tåle det?


Gjest problemer med nærhet

Anbefalte innlegg

Gjest problemer med nærhet

helt fra jeg var liten så har jeg mislikt å bli klemt med. når fremmede skulle klemme meg så skygget jeg helst unna. I dag kan jeg også føle ubehag når bekjente skal klemme meg og vil helst unngå det.

problemene har tornet seg opp for meg nå som jeg har begynt å jobbe med synshemmede. Jeg får stadig større problemer når de skal bekrefte noe med beørring, altså ta på hendene mine eller kjenne på meg. noe som kan være nødvendig i ulike situasjoner. Jeg opplever sterk angst i slike situasjoner hvor det oppfattes intimt. Noen råd om hvordan jeg skal takle reaksjonene mine? skal jeg bare takle at jeg ikke er en intim person eller kan dette øves opp?

takknemmelig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...