Gå til innhold

NHD- Er jeg paranoid?


Gjest usikker person

Anbefalte innlegg

Gjest usikker person

Hva er kriterene for å få diagnosen peranoid? Er det bare at man tror noen skal være slemme mot en? Eller er det noe annet også? Har lest på internett, men jeg er usikker. Jeg er usikker for at jeg er peranoid. Fordi jeg er så redd så redd, livredd for mennesker. Jeg har kraftig sosialangst og nå lurer terapauten min på om det er noe mere. Jeg er så redd at jeg nesten tror noen skal gjøre meg noe vondt. Men innerst innerst inne tror jeg det ikke, eller jeg vet ikke. Jeg er så usikker på dette spørsmålet. Er en veldig usikker person. Men jeg er så usikker på at noen skal gjøre meg noe vondt. Skeptisk.

Hvordan skal hun finne ut om jeg er peranoid når jeg ikke vet selv hva jeg tror? Hun kan jo liksom ikke ta et røntgen og se om jeg er peranoid?

Terapauten min lurer veldig på hva jeg tror, men jeg vet ikke hva jeg tror. Hvordan kan hun hjelpe meg når jeg selv ikke vet hva jeg tror? Hun tror kanskje jeg er peranoid. Hun har spurt dette spørsmålet flere ganger. Noen ganger svarer jeg ja, også nei også kanskje. Jeg er også veldig usikker på andre spørsmål hun spør, men spesielt dette spørsmålet. Også grubler jeg og tenker og vet ikke hvordan jeg har det. Kan jeg være peranoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fins sikkert en test som du kan svare på for å sjekke hvor paranoid du er. Spør behandleren din. Kan hende det er en rekke spørsmål eller påstander du kan svare på for å finne ut hvor du er på skalaen. Så blir spørsmålet hva dere skal gjøre med det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...