Gå til innhold

Redd for at noen skal drepe meg, NHD kan du svare


jjohnsen

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig på vakt for mennesker for tiden, overalt, i butikken på kjøpesenteret og i områdene i nærheten av der jeg bor. Mine øyner våker dagen lang, og jeg er svært mistenksom for alle rundt meg. Jeg føler at folk snakker om meg, og at personer er leid inn for å spionere og overvåke meg, følge meg skritt for skritt.

Jeg er redd for at noen skal drepe meg, har vært gjennom avhør og skal anmelde tre personer for overgrep. er så redd de skal ta meg nå, og bilene jeg ser utenfor, der sitter det personer i dem og overvåker meg. jeg har mye angst, og er redd, jeg har vansker med å være alene.

Jeg kan ikke være så usikker og redd så lang tid fremover, for det er vondt. har lyst å skrive meg ut fra psykiatrisk institusjon, men psykiateren min mener at det ikke er rette tidspunktet. kan han tvangsinnlegge meg hvis jeg vil skrive meg ut nå, har han grunnlag til dette Nhd?

jeg er paranoid schizofren, jeg har en del tankekjør og kaos, kan noen svare meg jeg har mye indre smerte og er redd, hva er dette Nhd og andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg du vet - paranoia. Det er fryktelig vondt å være så redd andre mennesker. Hva slags terapi får du? Bare anti-psykotika, eller samtaler i tillegg? Tror nesten du bare må holde ut, jobbe med deg selv og evt. øke medisineringen. For meg med samme diagnose gav det seg ikke før jeg fikk nok medisiner. Før det tenkte jeg akkurat som deg. Du kan jobbe med deg selv kognitivt, og konsentrere deg om å sjekke realiteten av tankene og følelsene dine. Er det virkelig sannsynlig at noen er ute etter å skade deg? Hvem og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...