Gå til innhold

Jeg tør ikke å komme tilbake.


Gjest Vil heller dø

Anbefalte innlegg

Gjest Vil heller dø

Jeg har nå vært sykemeldt i ni måneder. Pga. psykiske lidelser. Sjefen min har ringt meg flere ganger, sendt brev ol. for å høre hvordan det går, og sånn. Jeg tør ikke å ta telefonen når jeg ser de ringer. Også tør jeg heller ikke skrive brev tilbake fordi jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Har ikke tatt kontakt med dem. Tør ikke.

Jeg tør heller ikke å komme tilbake dit. Har sosial angst +++ passe annet. og har blitt mye værre det siste året. Jeg klarer ikke å prate med dem. Klarer heller ikke å komme tilbake. Hva skal jeg gjøre?

Hva skjer om tre måneder, da har jeg vært sykemeldt et år. Må jeg tilbake på jobben da? Jeg føler meg altfor syk. Altfor syk til å jobbe. Også blir jeg bare værre bare ved tanken på å begynne der igjen.

Jeg misstrives så mye på jobben at jeg gruet meg til den hver eneste dag. Med en gang jeg kom hjem fra jobben gruet jeg meg til jobben dagen etter. Jeg er så redd for mennesker, tør ikke å snakke med dem. Og ser ned i gulvet. Også trekker jeg meg unna. Det er ikke noe lett å jobbe når jeg er så redd. Snakker minst mulig med dem. Noen dager sier jeg ingenting. Tør ikke. Flaut.

Synes dette er så flaut å pinlig. Hva mener jobben om meg? Hva tror de? Jeg er så opptatt av hva andre mener om meg, men dette er så flaut at jeg har bare lyst til å synke gjennom gulvet for alltid.

Jeg tør ikke å komme tilbake. Jeg klarer ikke denne redselsfulle jobben. Er bare så nervøs og engstelig, og binder meg. Klarer ikke å slappe av. Er i helspenn. Føler meg som et misslykka monster.

Jeg tør heller ikke å begynne i en ny jobb. Føler meg altfor dårlig. Egentlig føler jeg meg for dårlig til å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke allerede har gjort det, så må du snakke med den legen som sykemelder deg om dette. Dere må lage en plan - evt. i samarbeid med trygdekontoret - mht hva som skal skje videre.

De på jobben synes sikkert det er merkelig at du ikke tar kontakt eller besvarer telefonen, men det viktigste nå er hva du kan gjøre for å komme deg videre i forhold til det du sliter med.

Hva slags behandling får du, og har du diskutert dette med jobben med din behandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...