Gå til innhold

FU: Seponering av antidepressiva og hypomani


Gjest olsol

Anbefalte innlegg

Ved alle tre anledninger hvor jeg har seponert (avsluttet) bruk av antidepressiva (Cipramil) etter noen måneders bruk, har jeg opplevd en tilstand som kan minne om hypomani: Generell oppstemthet, rastløshet, øyeblikk av overveldende lykkefølelse, pratsomhet, økt hang til sosial omgang, noen ganger også frekkhet, en følelse av at alt går langsomt, en voldsom trang til å hele tiden være i aktivitet. Disse periodene har inntruffet noen dager etter seopnering (sist gang med nedtrapping) og vart ca. to-tre uker. Riktignok har jeg nok opplevd slike tilstander uten i sammenheng med seponering av AD, men jeg syns det er påfallende med denne sammenhengen, og har ikke hørt om den tildligere. Derfor lurer jeg om det er andre som har seponert antidepressiva og som har opplevd dette. I så fall, hva slags medisin dreide det seg om?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...