Gå til innhold

Toddlers diare/småtassdiare-hva vet du om det?

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på 2 år har sykdom/tilstand, med muligens laktoseintoleranse i tillegg. Han har vært plaget siden han var 10 mnd gammel (jeg ammet han til han var 10 mnd, begynte da med erstatning) med 4-6 avføringer om dagen med omtrent kronisk diare. Nå har han vært utredet for melkeallergi og andre allergier. Barnelegen vi var hos mente han hadde Toddlers. Han sa han fikk inn 3-4 tilfeller hver uke som hadde dette. Jeg har selv aldri hørt om dette. Hvor vanlig er det? Hva er galt med de ungene som har det, når gir det seg normalt sett? Er det spesielle matvarer jeg ikke skal gi han? Han er plaget med å få åpne sår på rompa om han spiser brunost eller prim, ellers mat med mye melk i. Bør vi ta ny blodprøve på melkeallergi om 1 år? På prøvene så sa legen at det ut til at han var disponert for allergi. Kan det være at han kan være allergisk,men at han er for liten til at det slår ut???

Fortsetter under...

EN god måte å finne ut om det er allergi eller ikke, er å gi ham laktosefri kost i noen uker. Hvis han da blir bedre, kan du vel temmelig sikkert trekke slutningen at det er laktoseintoleranse han har. Til trøst; små barn med allergier kan godt vokse det av seg i løpet av ett år eller to. :o)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...