Gå til innhold

Var det feil av meg å spørre min behandler om bakgrunn i yrket?


Gjest Anique

Anbefalte innlegg

var til min tredje konsultasjon til min nye behandler her om dagen. Han spurte meg om alt mulig fra barndommen. Og jeg måtte svare på dette. Så spurte han meg om forventninger til terapien og jeg sa hva jeg ønsket, hva vi skulle prate om og hvor ofte jeg ønsket time. Så spurte jeg om jeg kunne stille han noen spørsmål. Det sa han ja til. Jeg spurte hvor lang tid han hadde jobbet som psykolog og om han hadde noen spesiell erfaringsbakgrunn som jeg kunne få vite om. Da ble han nesten fornærmet over at jeg spurte, sa at det var ikke alt terapeuten kunne svare på og lurte på hvorfor jeg trengte svar på det. Han svarte til slutt på spørsmålet men det fikk meg til å lure på om jeg hadde spurt et personlig spørsmål. trodde det var ok å spørre om sånne ting. Jeg vil jo gjerne vite om psykologen er erfaren, og kommer de rett fra skolebenken så vil jeg gjerne være forbederedt på det også

eller hva synes dere?

skulle jeg latt være å spørre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det var galt av deg å spørre om det nei.Du skal jo gå til denne personen for å bedre din helse,og har all rett til å vite hvilke kvalifikasjoner denne har.Flere skulle være mer kritske på hvem de legger livene sine i hendene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det var ikke feil.

Du har en selvsagt rett til å vite hvilke kvalifikasjoner en helsearbeider har. Det er tross alt din helse du lar han arbeide med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...