Gå til innhold

Ørebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bekymret for sønnen min på femten år. Han er ofte "syk" og jeg blir lett redd. "syk" betyr at jeg mistenker han for å være mer skolelei enn virkelig syk.

Jeg er mer redd enn de fleste foreldre, jeg trekker et lettelsens sukk når ungene mine flytter ut og tar ansvar for seg selv og er voksne.

Jeg har angstproblemer ift. sykdom hos mine nærmeste. Nå er jeg redd og tenker ikke klart.

Jeg tenker nå på hjernehinnebetennelse. Jeg er livredd.

Det jeg kan tenke meg er at gutten har ørebetennelse (eventuelt). Han har vært forkjølet og hatt ørebetennelse som jeg har latt lege seg selv.

Det har gått over etter første omgang, nå tenker jeg at betennelsen er kommet tilbake. Nå er jeg bekymret for at han skal få hjernehinnebetennelse.

Det viktigste jeg gjør når ungene mine er syke er å ha is i magen og tenke at dette handler mer om min angst enn deres sykdom.

Sønnen min utnytter denne angsten min. Jeg sier ingenting om den til han. Men han forstår at jeg blir redd.

Han har i hele dag snakket om at han har vondt rundt i hode ved øret.

Han har ikke feber og allmenntilstanden virker ikke nedsatt. Han har sovet fra i går etter skoletid til langt på dag i dag.

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob
Skrevet

Ørebetennelse er en meget hyppig sykdom hos barn, spesielt små barn. Den kan være plagsom, og særlig ved hyppig gjentatte ørebetennelser kan det få konsekvenser, som nedsatt hørsel. Ørebetennelse forekommer mindre hyppig i tenårene eller hos voksne. Idag er det vanlig å være tilbakeholdende, når det gjelder behandling. Erfaringen viser at det, som oftest, går over av seg selv. Er det svært plagsom, eller ikke går over bør du ta gutten din til lege og det er mulig at det kan være aktuelt å behandle med antibiotika. Heldigvis er det sjeldet at det oppstår farlige komplikasjoner, og det burde ikke være grunn til spesiell engstelse. Hvis det er din engstelse som er hovedsaken, slik du beskriver, bør du sannsynligvis snakke med fagmann (psykiater). Vennlig hilsen

Skrevet

Ørebetennelse er en meget hyppig sykdom hos barn, spesielt små barn. Den kan være plagsom, og særlig ved hyppig gjentatte ørebetennelser kan det få konsekvenser, som nedsatt hørsel. Ørebetennelse forekommer mindre hyppig i tenårene eller hos voksne. Idag er det vanlig å være tilbakeholdende, når det gjelder behandling. Erfaringen viser at det, som oftest, går over av seg selv. Er det svært plagsom, eller ikke går over bør du ta gutten din til lege og det er mulig at det kan være aktuelt å behandle med antibiotika. Heldigvis er det sjeldet at det oppstår farlige komplikasjoner, og det burde ikke være grunn til spesiell engstelse. Hvis det er din engstelse som er hovedsaken, slik du beskriver, bør du sannsynligvis snakke med fagmann (psykiater). Vennlig hilsen

Takk for svaret. Jeg måtte få time på legesentre til han. Jeg tror det var mest for min egen del, jeg har innsett det. Det er greit å skjekke ørene, hørselen betyr mye. Det er også greit at jeg ikke er så bekymret! Alt var i orden. Vi foreldre er noen raringer!

Jeg har flere unger og er forstår min angst, den var værre før da ungene var små. Nå er de snart ute av rede alle sammen. Å takk for det. :0)

Jeg har gått behandling for angsten, og har blitt helt utrolig fin, men det hender at angsten kommer fram allikevel.

Gjest Magna / mamma
Skrevet

Takk for svaret. Jeg måtte få time på legesentre til han. Jeg tror det var mest for min egen del, jeg har innsett det. Det er greit å skjekke ørene, hørselen betyr mye. Det er også greit at jeg ikke er så bekymret! Alt var i orden. Vi foreldre er noen raringer!

Jeg har flere unger og er forstår min angst, den var værre før da ungene var små. Nå er de snart ute av rede alle sammen. Å takk for det. :0)

Jeg har gått behandling for angsten, og har blitt helt utrolig fin, men det hender at angsten kommer fram allikevel.

Nicket ble feil, søren også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...