Gå til innhold

Cipralex


Gjest morsmors

Anbefalte innlegg

Jeg har økt cipralex dosen fra 10 mg til 20 (to piller). Er det lurest å dele dosen i to - morgen/kveld? eller kan jeg ta alt hver morgen som jeg gjør nå? Grunnen til at jeg spør er at jeg fremdeles er deprimert om morgenen(bedrer seg utover dagen) og lurer på om det har noe med halveringstiden på pillene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette er ikke realtert til halveringstiden. Lavere stemningsleie om morgenen ses ofte ved depresjoner.

ja, jeg vet det, bare lurte på om om humøret ville bli bedre dersom jeg delte dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg vet det, bare lurte på om om humøret ville bli bedre dersom jeg delte dosen.

Halvveringstiden på Cipralex er ca. 30 timer. Enn videre vil du måtte stå uten medisin i flere dager (antagelig over en uke) før den antidepressive effekten opphører. Svaret er altså at tidspunkt for inntak av medisin ikke påvirker humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hvis du gikk rett opp til 20 mg,og det gikk greit,er alt vel.Hvis ikke kan du prøve med 15 først,og så 20 for å unngå opptrappingsubehag.

Ellers vil jeg si som psykiateren min sier.Prøv deg frem med hensyn til når på døgnet du tar hele denne dosen.Biorytme eller hva vi skal kalle det,har en større betydning enn mange tror.Selv passer det meg å ta dem om kvelden.Andre får bedre søvn ved andre tidspunkt,og muligens litt annen virkning hvis de tar det andre tider på døgnet.

Vennlig hilsen bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...