Gå til innhold

Kan det være hemorider?

Anbefalte innlegg

det begynte med at jeg kjente at jeg hadde vondt helt nederts ved halebeine. liksom inn under når jeg klemte der. kjenner også det trykker der når jeg må på do og presset øker når jeg går på do. har hatt litt lyst blod i avføringen ett par ganger i den samme tiden. sitter jeg helt rett så kjenner jeg bare litt til det men begynner jeg å bøye meg bakover så gjør det vondt rett før halebeina skal ta av for vekta. merker også at jeg er løsere i magen. ingen problem å tisse. blir mer vondt som dagene går.er liksom vondt når jeg klemmer inn midt i mellom analåpningen og enden på halebeinet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159662-kan-det-v%C3%A6re-hemorider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette kan godt stemme med en hemoride ( egentlig en åreknute ved analåpningen ) der blodet har levret seg inni. Da blir de ømme. Kan oftest kjennes som en hard kul. Litt friskt blod underveis eller etter avføring kan være typisk, og oftest ikke tegn på noe farlig. Men i prinsippet skal all blødning og smerte rundt endetarm undersøkes. Du kan godt prøve hemoridekrem ( eks Scheriproct ) en periode. Hemorider blir værre ved hard avføring ( drikk mye) eller økt trykk i bukhulen, f.eks tunge løft eller for hard pressing på toalettet. Synes du kan bestille en time hos fastlegen din for en rutine-sjekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...