Gå til innhold

Går bivirkningene over?


rgr

Anbefalte innlegg

jeg gikk på efexor i 3 uker og merket god virkning på psyken. Likevel sluttet jeg pga. bivirkninger som kaldsvetting om nettene og redusert søvnkvalitet.

Det merkelige var at selv om jeg sov mindre følte jeg meg mer opplagt, nærmest litt "hyper".

Hva kommer disse bivirkningene av? Kaldsvetter gjør man jo ogå når man har feber og da er det jo fordi kroppen vil kvitte seg med noe, virus og bakterier.

Hvorfor blir man "hyper" av disse medikamentene?det blir man jo også av visse narkotiske stoffer slik som f.eks. ecstacy.

Jeg synes det virker skummelt og skulle gjerne vite mer før jeg evt. prøver på nytt. Det er jo fortvilende å ha en depresjon, og vite medikamenter hjelper, men likevel ikke tørre pga. bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snart pillefri

Jeg holder på å trappe ned med cipralex etter å ha brukt det i litt over et halvt år. Vet ikke om disse to medikamentene stiller i samme "klasse", men erfaringen min når det gjelder bivirkninger er at de forsvinner. Etter ca. 14 dager fikk jeg bivirkninger som uro/angst, trøtthet, nedsatt sexlyst/evne m.m. Men dette gikk sakte men sikkert over. Det skjedde imidlertid veldig gradvis! De siste månedene på medisiner har vært helt uten bivirkninger. Synd hvis medisinene hjelper deg om du skal la dem være på grunn av bivirkninger, da! Hva med å prøve et annet merke hvis du syntes bivirkningene var for kraftige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

hei!

Fikk også kaldsvetting og andre ubehag ved efexor.Rådet mitt er å prøve et middel som bare virker på serotoninet.Kanskje du får færre bivirkninger da.Cipralex har jeg hatt god virkning av,og lite bivirkninger.Ingen svimmelhet,kvalme,kaldsvetting,avstumpethetm mer.Det er individuelt,så en må bare tørre å ta en sjanse her i livet,og heller slutte hvis en kjenner det ikke passer en. Det er ikke bra å være veldig deprimert heller.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...