Styrkeløfter Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg er en mann på 29 år som i ca. 1 1/2 år har hatt problemer med nattesøvnen. Må skynde meg å legge til at jeg driver aktivt med styrkeløft - og at problemene later til å ha en viss sammenheng med treningen. Har i perioder med hard trening opplevd å ikke få sove mer enn en time eller to. Et typisk forløp er at jeg på et eller annet tidspunkt våkner med betydelig øresus og "svakhetsfølelse" i kroppen. Opplever at pulsen blir svak, og jeg kan føle meg småsvimmel. Disse "anfallene" varer som regel i 10-15 minutter før det gradvis roer seg. Enkelte ganger er det tilbakevendende. Større måltider sent på kvelden synes å kunne utløse disse problemene, likeledes hvis jeg sitter foran pc-en i lang tid. Min fastlege har ikke noe klart svar på hva dette er. Mitt blodtrykk er innenfor det normale, og jeg er frisk. Jeg har i løpet av mitt liv hatt en del psykiske påkjenninger, men føler at disse ikke er veldig store akkurat nå. Jeg har tenkt en del rundt dette - kanskje for mye. Jeg ville derfor bli beroliget av å få bekreftet at dette ikke er noe alvorlig. Jeg har vært inne på tanken om hjerteflimmer, men dette har vært spekulasjoner fra min side. Håper allmennlegen kan si noe om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159791-s%C3%B8vnproblemer%C3%B8resussvakhetsf%C3%B8lelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Dersom du har brukt doping må du slutte med dette; kan gi både hjerteskader og psykiske skader. Synes forøvrig du bør få tatt en døgnmåling av blodtrykket, kanskje et arbeids-EKG. Kanskje må fastlegen henvise deg, dersom denne ikke har utstyr selv. Viktig for deg å bli trygg på at det ikke er noe alvorlig, ellers blir de psykiske belastningene trolig værre; så kommer du inn i en ond sirkel. Søvnproblemer er oftest sekundært til psykisk stress. Synes ikke du skal drive statisk trening før årsak er funnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159791-s%C3%B8vnproblemer%C3%B8resussvakhetsf%C3%B8lelse/#findComment-1035565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.