Gå til innhold

Psoriasis/Psoriasis artritt?

Anbefalte innlegg

Hei. Er en gutt på 35 som har hatt psoriasis i mange år uten at det har vært de helt store plagene. Det er primært albuer og knær som er angrepet men sykdommen har holdt seg ganske så rolig de siste årene.

Men i de siste månedene har jeg vært plaget med mye smerte i ledd og muskler.

Har hørt at mennesker som er plaget med denne sykdommen har sjanser for å utvikle leddplager, såkalt psoriasis artritt.

Lurer på om det er andre som vet noe mere om dette og som kanskje har de samme plagene. Alle gode råd mottas med takk :-)

T

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159795-psoriasispsoriasis-artritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke så mye om det.

Det er vel leddene som angripes, ikke musklene. Kanskje plagene skyldes noe annet, om du har muskelsmerter i tillegg.

De jeg kjenner til har fått smerter i enkelte ledd, ikke i hele kroppen. Men som sagt, jeg vet ikke nok om det.

Haukeland sykehus gjennomførte et forsøk, hvor de ga selolje som en kur. Mange merket bedring i flere måneder etter kuren. Søk på selolje, så finner du undersøkelsen.

Ellers er det en cellegift som hjelper. Foreslår at du går til legen og får henvisning til spesialist, for å finne ut om du har fått psoriasis i leddene.

Vet ikke om det lønner seg å begynne med medisiner med en gang, eller vente til man føler man må. Men det vet jo spesialisten, eventuelt :-)

Vet ikke så mye om det.

Det er vel leddene som angripes, ikke musklene. Kanskje plagene skyldes noe annet, om du har muskelsmerter i tillegg.

De jeg kjenner til har fått smerter i enkelte ledd, ikke i hele kroppen. Men som sagt, jeg vet ikke nok om det.

Haukeland sykehus gjennomførte et forsøk, hvor de ga selolje som en kur. Mange merket bedring i flere måneder etter kuren. Søk på selolje, så finner du undersøkelsen.

Ellers er det en cellegift som hjelper. Foreslår at du går til legen og får henvisning til spesialist, for å finne ut om du har fått psoriasis i leddene.

Vet ikke om det lønner seg å begynne med medisiner med en gang, eller vente til man føler man må. Men det vet jo spesialisten, eventuelt :-)

Å gå til legen er vel egentlig det beste. Det har bare ikke blitt. Det er som du sier...har bare smerter i enkelte ledd og ikke i hele kroppen. Men det er ille nok til tider. Når det gjelder medisinering har jeg vel egentlig ikke noe særlig lyst til å begynne med den slags. Men tusen takk for rådet om selolje. Skal finne mere ut av det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...