Gå til innhold

Takle en alkoholiker


Soundwave1365380754

Anbefalte innlegg

Soundwave1365380754

Min kjæreste, kvinne på 34 år, viser mange tegn på å være alkoholiker. Hun drikker 6-8 0,5 l med pils 2 ganger i uken, er det fest så drikker hun mer. Dette har pågått så lenge jeg har kjennt henne og etterhvert som jeg forstod så takler jeg ikke drikkingen. Jeg blir redd, trist, sint, hver gang hun skal drikke alkohol. Hvordan kan jeg takle mine følelser rundt dette. Hun vil ikke innse problemet og mener vel det er jeg som har problemet. Har visst fått problemet rett i fanget og vet ikke hvordan jeg skal klare å leve med det og henne. Elsker henne så det er utrolig vanskelig å gi opp forholdet også. Hva kan jeg gjøre ? På forhånd tusen takk for råd & tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en annen

Til å være kvinne, og i en norsk sammenheng, er forbruket hennes kanskje noe høyt, men definitivt ikke høyt nok til at det alene indikerer at hun er alkoholiker. Er det andre tegn som peker i denne retningen (som at hun drikker alene, forsøker å skjule alhoholforbruket, lyger om det, drikker for å komme unna problemer etc.)?

Jeg tenker at det like gjerne kan være du som har et problem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundwave1365380754

Til å være kvinne, og i en norsk sammenheng, er forbruket hennes kanskje noe høyt, men definitivt ikke høyt nok til at det alene indikerer at hun er alkoholiker. Er det andre tegn som peker i denne retningen (som at hun drikker alene, forsøker å skjule alhoholforbruket, lyger om det, drikker for å komme unna problemer etc.)?

Jeg tenker at det like gjerne kan være du som har et problem her.

Ja, hun drikker alene, lyger om hvor mye, lyger om penger, har tatt penger av meg uten å spørre og lyger så om det....

Hvis hun har vært p butikken og kjøpe øl så har det hendt at hun drikker en eller to på vei hjem for å skjule hvor mye hun har kjøpt.

Det kan være jeg overreagerer her, hvis så så er det jeg som må finne en måte å takle meg selv på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun drikker alene, lyger om hvor mye, lyger om penger, har tatt penger av meg uten å spørre og lyger så om det....

Hvis hun har vært p butikken og kjøpe øl så har det hendt at hun drikker en eller to på vei hjem for å skjule hvor mye hun har kjøpt.

Det kan være jeg overreagerer her, hvis så så er det jeg som må finne en måte å takle meg selv på.

Dette alkoholmønsteret er ikke bra. Damen trenger hjelp!

Jeg synes det er fint du reagerer her, men hun må selv innse at hun bør få hjelp. Kan fort bli enda verre.

Lykke til!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Ja, hun drikker alene, lyger om hvor mye, lyger om penger, har tatt penger av meg uten å spørre og lyger så om det....

Hvis hun har vært p butikken og kjøpe øl så har det hendt at hun drikker en eller to på vei hjem for å skjule hvor mye hun har kjøpt.

Det kan være jeg overreagerer her, hvis så så er det jeg som må finne en måte å takle meg selv på.

Ut fra det du sier her tror jeg nok ikke du overreagere, hun har nok et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...