pilot Skrevet 18. januar 2001 Del Skrevet 18. januar 2001 Jeg har i flere år vært plaget med spenningshodepine. Gjentatte fysikalske behandlinger har gitt midlertidig lindring. Jeg må jo nevne at jeg er svært anspent i nakke og skuldre også. Jeg er nå langtidssykemeldt, og hadde håpet at hodepinen skulle lette litt. Men dengang ei.Jeg er full av muskelknuter i overgang hode/nakke, noe fysioterapeuten prøver å løse opp. Enkelte dager er jeg forholsvis bra, mens andre dager er ille. Da har jeg en "skrustikke" rundt hodet samtidig som det føles som om det blir brukt "hammer og meisel" i bakhodet. Med dette følger kvalme og svimmelhet, og det gir jo selvsagt dårlig humør og mangel på konsentrasjon. Synet blir også dårligere. Jeg bruker lese/arbeidsbriller. Lever forøvrig et sunt liv, røyker ikke, drikker lite og trener med jevne mellomrom. Er snart 40 år og kvinne. Har vært dobbeltarbeidende (barn og hjem).Jeg prøver å ta hensyn til livssituasjonen best mulig mht. til stress. Bør jeg utredes av spesialister? Få en grundigere undersøkelse av hode/nakkeregion? Jeg drømmer om dager uten hodepine. Er takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15982-spenningshodepine-atter-en-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tgs321 Skrevet 18. januar 2001 Del Skrevet 18. januar 2001 Hei ! Leste artikkelen din. Driver et treningssenter(har gjort det i 5 år nå) og har teoretisk og praktisk bakgrunn/utdannelse i denne bransjen. Har tidligere jobbet i databransjen over flere år. Det du forteller er eksakt det samme jeg hadde i åresvis. Etter selv å ha brukt trening som "terapi" mot dette, og erfaringer med det store antall mennesker vi har som medlemmer på senteret, tror jeg at det hadde vært svært lurt å prøvd et treningsopplegg. Jeg kan nevne et hav av tilfeller hvor medlemmer har blitt kvitt denne typen hodepine, som oftest skyldes stress og derpå følgende spenninger.Mange har også prøvd det meste, også fysioterapeut, men funnet ut at de har gjort mer for sin egen helse i løpet av få uker/mndr enn de har oppnådd andre steder over lengre tid. Har du forsøkt trening? Gi gjerne en tilbakemelding... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15982-spenningshodepine-atter-en-gang/#findComment-74518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pilot Skrevet 19. januar 2001 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2001 Hei ! Leste artikkelen din. Driver et treningssenter(har gjort det i 5 år nå) og har teoretisk og praktisk bakgrunn/utdannelse i denne bransjen. Har tidligere jobbet i databransjen over flere år. Det du forteller er eksakt det samme jeg hadde i åresvis. Etter selv å ha brukt trening som "terapi" mot dette, og erfaringer med det store antall mennesker vi har som medlemmer på senteret, tror jeg at det hadde vært svært lurt å prøvd et treningsopplegg. Jeg kan nevne et hav av tilfeller hvor medlemmer har blitt kvitt denne typen hodepine, som oftest skyldes stress og derpå følgende spenninger.Mange har også prøvd det meste, også fysioterapeut, men funnet ut at de har gjort mer for sin egen helse i løpet av få uker/mndr enn de har oppnådd andre steder over lengre tid. Har du forsøkt trening? Gi gjerne en tilbakemelding... Hei. Jeg har prøvd trening.Dvs. jeg trener hos fysioterapeut nå for å styrke/strekke nakkemuskler og annen spent muskulatur. Jeg har også medlemskap i SATS, men har nok ikke vært for ivrig der i det siste.Trente styrketrening der, jeg er ikke så glad i "hoppe og sprette"trim da jeg har et noe tungt framparti!Men trening gir god energi og får fart på blodgjennomstrømmingen i kroppen, så det er klart at det kan lette presset i hodet. Men det er mye av spenningene som ikke bare er fysiske, men psykiske. Så i følge min fysioterapeut (og også meg selv) så har jeg et langt lerret å bleke.Men det var hyggelig å få svar på mitt innlegg. Kanskje flere kommentarer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15982-spenningshodepine-atter-en-gang/#findComment-74649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 20. januar 2001 Del Skrevet 20. januar 2001 Hei. Jeg har prøvd trening.Dvs. jeg trener hos fysioterapeut nå for å styrke/strekke nakkemuskler og annen spent muskulatur. Jeg har også medlemskap i SATS, men har nok ikke vært for ivrig der i det siste.Trente styrketrening der, jeg er ikke så glad i "hoppe og sprette"trim da jeg har et noe tungt framparti!Men trening gir god energi og får fart på blodgjennomstrømmingen i kroppen, så det er klart at det kan lette presset i hodet. Men det er mye av spenningene som ikke bare er fysiske, men psykiske. Så i følge min fysioterapeut (og også meg selv) så har jeg et langt lerret å bleke.Men det var hyggelig å få svar på mitt innlegg. Kanskje flere kommentarer? Kjære pilot ! Som "spesialist" har jeg i grunnen ikke noen definitivt bedre forslag enn det du allerede har fått; regelmessig fysisk aktivitet har vist seg gunstig ved kroniske smertetilstander. Hvis det er mye "psykisk stress", kunne det kanskje være en ide med samtaler hos lege / psykolog ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15982-spenningshodepine-atter-en-gang/#findComment-74906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.