Gå til innhold

Cluster- og grunnhodepine

Anbefalte innlegg

Gjest Sissel Dyrdal

Har siden et fall fra hest vært konstant plaget med kraftige H.anfall gjerne opptil 8 per dag. I tillegg så har jeg en såkalt grunnhodepine. Det kjennes ut som tannverk rundt høyre øye, tinning og bakover mot nakken.Øyet er så å si bestandig hovent. Har nå gått sånn i to år. Jeg er så å si invalidisert. Anfallene har jeg medisin mot, men ikke grunnhodepinen. Jeg føler ikke at jeg blir hørt. Går det ann å gjøre noe med dette? Håper på svar. Vennlig hilsen Sissel

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15983-cluster-og-grunnhodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Sissel Dyrdal !

Dette høres vanskelig ut. Siden du har fått både diagnosen clusterhodepine og behandling mot det, antar jeg du har blitt undersøkt av nevrolog. Dermed har nok han vurdert andre mer konkrete årsaker til denne "grunnhodepinen" (tatt MR osv). Hvis ikke, kunne du jo be din lege overveie det.

Gjest Sissel Dyrdal

Kjære Sissel Dyrdal !

Dette høres vanskelig ut. Siden du har fått både diagnosen clusterhodepine og behandling mot det, antar jeg du har blitt undersøkt av nevrolog. Dermed har nok han vurdert andre mer konkrete årsaker til denne "grunnhodepinen" (tatt MR osv). Hvis ikke, kunne du jo be din lege overveie det.

Jeg har ikke tatt MR. Hva mener du med andre konkrete årsaker til denne grunnhodepinen? Du skjønner det holder på å tøren for meg. Fastlegen har nevnt sånne ting som MS. Er det mulig at det kan være det? Problemet er at legene mine menere også at denne grunnhodepinene er etteranfall av cluster anfallene. Er det mulig at jeg har hatt det i så lang tid? Problemet mitt er også at hvis jeg anstrenger meg så kommer det et anfall. Og jeg får dem uten forvarsel. Jeg har tidligere hørt at det kan være vakum som er årsaken til dette.

Kan du utfra disse opplysningene prøve å gi meg et mer konkret svar?

På forhånd takk

Vennlig hilsen

Sissel Dyrdal

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...