Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg fortsette?

Anbefalte innlegg

Jeg er den personen som kvier meg lenge før jeg ringer å sier at jeg er syk. Jeg har vel en "eager to please" holdning og er svært redd for å skape problemer med mitt fravær. Jeg synes også det er vanskelig å komme tilbake etter et fravær... alle spørsmål om hvordan det går osv. Saken er at jeg sliter med psykosomatiske plager som daglig hodepine og kjevespenninger. Dette er veldig plagsomt.Det finnes såvidt meg bekjent ingen medsin for dette. Jeg har forsøkt alt; antidepressiva (over lang tid) psykomotorisk behandling,avspeningsøvelser og enda mer som akupunktur osv... jeg har gått gjennom livssituasjonen min gang på gang for å se hva det er som kan "trigge" og skape plagene. Jeg har slitt med dette siden ca 1991 og er det rart jeg nå snart ikke makter lenger? Jeg leser om andre som blir uføretrygdet, dette er ikke hva jeg ønsker meg, men saken er at jeg snart ikke lenger orker å skulle sitte på jobb og skulle fungere som om jeg skulle være helt ok... jeg kjenner at jeg resererer meg mot å ta på meg ansvar og kjenner at jeg mest av alt skulle ønske jeg kunne ligge ned på senga mi å hvile... Er så sliten og plaget.

Føler også at min fastlege ikke tar meg på alvor, Dette er så frustrerende. Hva bør jeg gjøre? fortsatt "holde ut" eller i 1. omgang bli sykemeldt og så får tiden og "systemet" (lege/trygdekontor) finne en løsning?

I tillegg går jo dette også utover kone og barna mine...

Overskuddet er på bånn...

Er det ikke noe som heter helsa først?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159837-hvor-lenge-skal-jeg-fortsette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skulle begynne med å bytte til en fastlege du får større tillit til?

Anbefaler denne artikkelen:

http://www.helsenytt.no/artikler/kjevespenninger.htm

Jeg kan love deg at Trygdeetaten ikke er de som hopper opp og legger til rette for folk med helseplager.

En prosess for å få uføretrygd kan bli en stor påkjenning psykisk og innebærer stor økonomisk usikkerhet. Ville i såfall en delvis uføretrygd være aktuell?

Håper du kan finne gode løsninger for deg selv og i forhold til din familie.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...