fillvid Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei igjen:) Om du husker meg eller ikke vet jeg ikke.. Men hvertfall, det var jeg som hadde kysseysken i fjor med mange operasjoner osv osv osv. Du kan lese dem helt nederst her;) Jeg plages fortsatt med infekjsoner og venter på innkalling til ullevål sykehus. Så det er sagt. Jeg har no startet på skolen igjen, og fått tilrettelagt en hel del. Har fått innvilget drosje t/r hver dag på skolen og har ikke så mange timer, da jeg veldig fort blir sliten. Etter den testis torsjonen i sommer så fikk jeg jo en infeksjon der, og den ene testikkelen som var vridd er fortsatt 3 ganger så stor som den andre ( normale ). Dette er noe de skal vurdere på kir.pol timen jeg har i morgen om de skal fjerne denne. For at dagene skal gå noen lunde OK. Jeg tar altså, Pinex Forte 2-3 tab dag. Gjor de siste 3 mnd. Er ikke blitt avhenig så det er sagt! Tar det bare når det er veldig vondt og jeg klarer nesten ikke gå. Tar jeg ikke disse klarer jeg ikke gjennomføre skole dagen uten at jeg sitter og har veldig vondt. Har den siste mnd slitt noe forferdelig med søvnproblemer. Hva det kommer av vet jeg ikke ( heller ikke fastlegen min ), jeg legger meg og kan ligge våken til rndt 4 før jeg sovner og når kl er 7 må jeg oppe og på skolen... Dette går jo ikke rundt, jeg er konstant i dårlig humør og veldig sliten og trøtt. Men sovne klarer jeg altså ikke... Kan ligge og slappe av, men ikke sove. Har prøvd Imovane 7,5 mg, det funket men med ALTFOR STOR EFFEKT! Føltes som om jeg var full. Deretter prøvde vi halv dose av 7,5 og halv av 5 mg. 2,5 ble for lite. Da sovnet jeg men jeg våket opp hele tiden igjenom natten. Derfor skrev legen ut VIVAL 2 mg. Har tatt det ett par kvelden uten og kjenne noen virkning i utgangspunktet. Kjenner at jeg blir noe sløv, men ikke noe særlig. Sist ba jeg selv om å få prøve vallergan 10 mg. 3 tab 2 timer før legge tid. Uten virkning... Regler som ikke kaffe,tunge måltider osv har jeg prøvd, men ingen effekt der heller. På en normal person burde vel dette fungere? Hva er det som skjer med kroppen min? Jeg vil sove en hel natt uten og være våken og våkne 100 ganger... Er det noe jeg bør prøve? Dette går jo utover skolen Er også veldig redd for å bli avhenig av noen medisiner... Svart på før: Din sørgelig historie blir bare verre og verre. Slik jeg leser det er dine viktigste plager nå er relatert til etterdønningene etter testisoperasjonen. Jeg kan bare gi deg generelle kommentarer og har ingen mulighet til å foreta noe konkret f. eks. å henvise deg eller si noe bestemt om mine kollegers utsagn. Dette har ikke noe med kollegialitet å gjøre, men rett og slett det ville være uforsvarlig å basere noen diagnose eller behandlingsforslag basert på din beskrivelse uten undersøkelse. Det jeg kan si at det er ganske vanlig med et hematom etter en slik operasjon. Men det er ganske uvanlig at dette skulle vare så lenge, det er over 14 dager siden du er blitt operert. Og det er ganske unormalt at det skal gi så mye smerter. Etter mitt skjønn er det ganske sikkert kommet noen komplikasjoner, hvilket styrkes også av den høye CPR som du hadde. Jeg ville helst tro at det var en bakteriell infeksjon. Dette var uten tvil også oppfatningen av dine leger som satte igang antibiotikabehandlingen. Det du får er en ganske intens antibiotikabehandling noe som sier meg at de mente at det er nødvendig å ta frem storkanonene. Jeg forstår deg godt at du har ingen overdrevet tillitt til legene på St.Olav, som kommer med så forskjellige utsagn. Jeg tenderer til å være enig med din fastlege som oppfatter dette som unormalt og tror at dette er infeksjon. Jeg tror at jeg ville be han å henvise deg til en urolog utenfor StOlav. Som sagt har jeg ingen anledning til direkte kontakt med enkeltpersoner som stiller spørsmål i DoktorOnline. - Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159843-s%C3%B8vnproblemerkyssesyken-2003/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Dette med søvnproblemer fakker ganske sterkt utenfor mit kompetanseområde (infeksjonsmedisin) og bør ikke si noe mer om det. Jeg er enig med det du sier at det er slett ikke noe normaltilstand. Jeg er edd for at det henger sammen med dine bekymringer forøvrig, og selv om jeg ikke uttaler meg som fagman er jeg nokså overbevist at Vival o.l. ikke er noe løsning. Jeg går ut ifra at du er nokså normalt fysisk aktiv. Er du det? Det hjelper ofte vel så meget som tabletter. Skikkelig mosjon, evt. for kortere tid milde insovningstabletter. Hjelper ikke det vil jeg anbefale at du søker om råd i forbindelse med opphold på Ullevål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159843-s%C3%B8vnproblemerkyssesyken-2003/#findComment-1038433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.