Gå til innhold

når gift mann treffer en annen kvinne..

Anbefalte innlegg

Jeg er en ungdommelig mann på 49 som har truffet en jevnaldrende flott fraskilt kvinne på en klasse-jubileums fest. Det ble etter hvert en fantastisk kveld med mye intim nærkontakt som vekket følelser jeg ikke har kjent på 20 år. I etter tid sliter jeg fælt med og takle og sortere disse følelsene. Mitt ellers så normale familieliv ble plustelig veldig triviellt. Jeg føler meg til tider veldig deprimert og er redd for at jeg skal "gruble på meg" enda større problemer. Vi snakket om våre livssituasjoner som ville gjøre det veldig komplisert og gå noe lenger, så det er uaktuelt.

Hva gjør jeg for å få disse følelsene på avstand? Jeg bør kunne huske tilbake på dette som et godt minne.

Klump i brystet

Fortsetter under...

Bevar det kun som et minne, kutt ut all kontakt, og det greier du dersom dere ikke holder kontakten. Det følelsesmessige kaoset vil blekte med tiden.

sms og snakk på mobilen skaper bare enda mere smerte og oppretthoder følelser som kanskje ikke engang er annet enn spenning i en triviell hverdag).

Husk at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Hverdagen kommer i alle forhold,og man vet ikke hva man har før man mar mistet det. Det er en dyrkjøpt erfaring. Tenker spesielt på forhold der det er barn med i bildet....

mvh

Hva med å ta noe av den gnisten og gløden inn i ditt eget gode gamle ekteskap i stedet.

Hvis du kan kjenne en slik brann ved et tilfeldig møte, er det mulig å få noe av dette tilbake i ekteskapet.

Prøv å se på det du har med nye friske øyne.

Og for all del. Bryt ALL kontakt med "flammen". Ellers blir det å leke hvor langt ut kan jeg lene meg før jeg faller ned stupet.

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva med å ta noe av den gnisten og gløden inn i ditt eget gode gamle ekteskap i stedet.

Hvis du kan kjenne en slik brann ved et tilfeldig møte, er det mulig å få noe av dette tilbake i ekteskapet.

Prøv å se på det du har med nye friske øyne.

Og for all del. Bryt ALL kontakt med "flammen". Ellers blir det å leke hvor langt ut kan jeg lene meg før jeg faller ned stupet.

mvh

"Hva med å ta noe av den gnisten og gløden inn i ditt eget gode gamle ekteskap i stedet.

Hvis du kan kjenne en slik brann ved et tilfeldig møte, er det mulig å få noe av dette tilbake i ekteskapet."

Hvis du kan lære bort hvordan en tar med seg heftige følelser for et menneske over til en annen, synes jeg du skal starte et eget firma som lærer folk dette. Jeg ser muligheter for millioninntekter og Nobelpris.

"Hva med å ta noe av den gnisten og gløden inn i ditt eget gode gamle ekteskap i stedet.

Hvis du kan kjenne en slik brann ved et tilfeldig møte, er det mulig å få noe av dette tilbake i ekteskapet."

Hvis du kan lære bort hvordan en tar med seg heftige følelser for et menneske over til en annen, synes jeg du skal starte et eget firma som lærer folk dette. Jeg ser muligheter for millioninntekter og Nobelpris.

Det krever ingen Nobelpris.

Det har med noe så enkelt som hvor man invisterer sin energi og vilje. Kan man tenne på en fremmed, kan man heller gå hjem å jobbe aktivt med å se ektefellen med nye friske øyene. Gir ikke så raske resultater. Og det er vel ikke så populært i våre dager.

Varige gode forhold har mye mer med bevisste valg å gjøre enn kjappe heftige følelser.

I idretten er det hvis ingen grenser for hvor mye et menneske skal satse og forsake for å oppnå berømmelse.

Men når det kommer til å vise trofasthet i et forhold, er det i en del sammenhenger nesten sykeliggjort å nekte seg selv det første som flyr forbi nesa.

Gjest tjohooo

og hva med å lære seg å like det man har, istedet for å ville ha noe annet?

Annonse

Gjest tjohooo

Det krever ingen Nobelpris.

Det har med noe så enkelt som hvor man invisterer sin energi og vilje. Kan man tenne på en fremmed, kan man heller gå hjem å jobbe aktivt med å se ektefellen med nye friske øyene. Gir ikke så raske resultater. Og det er vel ikke så populært i våre dager.

Varige gode forhold har mye mer med bevisste valg å gjøre enn kjappe heftige følelser.

I idretten er det hvis ingen grenser for hvor mye et menneske skal satse og forsake for å oppnå berømmelse.

Men når det kommer til å vise trofasthet i et forhold, er det i en del sammenhenger nesten sykeliggjort å nekte seg selv det første som flyr forbi nesa.

Kan du ikke begynne et talk show ala Oprah :) Tror Norge trenger deg...

Bevar det kun som et minne, kutt ut all kontakt, og det greier du dersom dere ikke holder kontakten. Det følelsesmessige kaoset vil blekte med tiden.

sms og snakk på mobilen skaper bare enda mere smerte og oppretthoder følelser som kanskje ikke engang er annet enn spenning i en triviell hverdag).

Husk at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Hverdagen kommer i alle forhold,og man vet ikke hva man har før man mar mistet det. Det er en dyrkjøpt erfaring. Tenker spesielt på forhold der det er barn med i bildet....

mvh

"Bevar det kun som et minne, kutt ut all kontakt, og det greier du dersom dere ikke holder kontakten. Det følelsesmessige kaoset vil blekte med tiden.

Husk at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Hverdagen kommer i alle forhold,og man vet ikke hva man har før man mar mistet det. Det er en dyrkjøpt erfaring."

Helt enik med deg Ink, man klarer å kutte ut disse tankene og det vil blekne med tiden. Det har jeg selv erfart.

mvh

takk ink, jeg visste også svaret; egentlig. Men jeg ønsket å høre det fra noen av de "titusen" andre som kansje har erfart det samme! Vet ikke hvrofor det hjelper..men det gjør det.

Triax

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...