Gå til innhold

Hodepine

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg "var" en frisk gutt på 27 år. I april i år fikk jeg en smell i hode (tinningen) i en fotballkamp. Jeg var vell "borte" 2-3 sek. Jeg spilte en ny kamp to dager etter og fikk en ny smell. Det var en kraftig sammenstøt i en hodeduell. Resultat var at hode mitt revnet (sydde 12 stig) Jeg ble sykemeldt og er forsatt sykemeldt (aktiv nå). Men det funker ikke så veldig bra. Det har blitt tatt røngten, CT og MR av meg og alt er OK har jeg blitt fortallt. Men det er jeg altså ikke!!!! Jeg har blitt fortalt av legen min at jeg skal prøve å presse meg og hvis jeg får vondt, så skal jeg lindre dette med smertestillende. Det er bare det at når jeg gjør dette så får jeg så sikkelig vondt seinere når virkningen av tablettene går ut..... Har også blitt fortalt at smerten burde avta etter ca +/- 6 mnd.

Det har det ikke gjort ennå ihvertfall. En annen ting jeg synes er rart er at jeg våkner med kraftig hodepine nesten hver dag.

Er det noen som har noe hjelp til en frustrert 27 åring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159851-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolly_83

hei!

jeg forstår akkurat hvordan du har det. for 2 år siden fikk jeg en kraftig smell i hodet, og havnet på sykehuset. sleit med sterk, intens hodepine hver dag i 5 mnd etter episoden.

hodepine er ikke en synlig skade, og derfor vil ikke folk rundt forstå hvordan det er. jeg følte at verken legen, familien eller vennene mine trodde meg. siden det ikke ble funnet noe på mr eller ct, trodde folk at det var psyken.

mitt råd er at du må følge kroppen din. klarer du ikke gå på jobb en dag, så vær hjemme. IKKE tyn deg til du må ta smertestillende. det er bull shit!! er ikke heldig å missbruke smertestillende slik!!!!

jeg forstår hvordan du har det. stå på ditt!

lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159851-hodepine/#findComment-1035543
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er ugunstig med to skader rett etter hverandre; hjernen er mye mer sårbar etter første skaden. Dette bør fysioterapeuter og leger som jobber med idrettsmedisin vite. Etter å ha vært bevisstløs skulle du idealistisk sett ikke trent på ca. 2 uker. Vanskelig å si hva som har skjedd. Er ikke enig i at du skal presse deg, og helst ikke ta medisiner. Synes du kanskje burde få tatt en EEG av hjerneaktiviteten, noen ganger avslører denne små skader som ikke kan sees ved MR. Hodepine om morgenen er også et "varselsignal" om at noe er galt.

Synes du bør følges opp, kanskje få en henvisning til nevrolog av fastlegen din. Kanskje bør en ny MR taes, ikke alltid synes skader de første ukene etterpå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159851-hodepine/#findComment-1038381
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...