Gå til innhold

NHD- Hvordan skal jeg holde ut dagene?


Gjest Sliter med livet

Anbefalte innlegg

Gjest Sliter med livet

I går kveld måtte mamma på sykehuset. Snufs. Hun er fysisk syk. Jeg er så redd. Livredd. Er helt avhengig av henne. Mamma skal være der noen dager. Hvordan skal jeg klare meg uten henne? Pappa er i utlandet, så jeg må være alene hjemme. Og jeg som er så redd for å være alene hjemme. Jeg vet at jeg egentlig bør klare meg selv siden jeg er voksen og 25 år. Flaut og pinlig dette. Jeg tør ikke å flytte hjemmefra heller. Er helt avhengig av andre. Finnes det ikke en personlighetsforstyrrelse som heter avhengig personlighet eller noe? Kanskje jeg har den? Tror du/dere det?

Hvordan skal jeg klare meg gjennom dagene? Gruer meg spesielt til i natt. Det er spesielt vanskelig å være alene om natta. Og nå er det liksom midt på dagen også gruer jeg meg allerede til i natt. Jeg gruer meg til alt jeg. Er så redd for mamma.

Jeg har ingen venner eller kjæreste fordi jeg ikke tør å ta kontakt med andre, ser bare rett ned i gulvet. De eneste jeg har er mamma og behandleren min.

I går, i hele natt og i dag har jeg sittet og gråtet og vært helt knust. Jeg sliter med alvorlig generell angst og bekymrings angst og sosial angst. Er veldig engstelig. Og bekymra. Vet at det også er noe som heter unnvikende personlighetsforstyrrelse/engstelig personlighet. Tror du jeg har den også?

Jeg sliter med sterk generell angst og tør ikke å jobbe. Går til behandling. Dessverre har jeg ikke time før om ti dager. Jeg er så uheldig fordi jeg hadde nettopp vært hos behandleren min og rett etterpå måtte mamma på sykehuset. Og da fikk jeg ikke snakke med han om dette. Og nå må jeg vente så lenge. Tenk om mamma blir over en uke eller noe på sykehuset. Uff. Jeg holder ikke ut mer.

Jeg tør heller ikke å ringe til henne fordi da må jeg snakke med noen andre på sykehuset som må sette over. Hun har ikke en egen telefon. Også tør jeg ikke å besøke henne heller fordi jeg er livredd sykehus og alt annet. Jeg er så redd at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Redd denne frykten min snart dreper meg.

Hva skal jeg gjøre? Hva skal jeg gjøre om jeg ikke får sove i natt heller? Og bare ligger og skjelver og er livredd? Jeg er så redd. Klarer ikke mere denne redselen. Holder ikke ut. Denne angsten tar fra meg hele livet mitt. Føler meg mere død enn levende.

Hvordan skal jeg holde ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tim Tam Tara

gå til legen i morgen og be om å bli innlagt. Men hvis du er livredd for alt og alle så er det kanskje ingen løsning?

Synes ikke at du gir deg selv noe særlig valg hva behandling angår. Hvis du er villig til å komme deg ut av det marerittet du lever i så må du være villig til å risikere, enten å ringe noen ringe psykologen eller samtykke til innleggelse. kan ikke se at du blir noe særlig bedre av å fortsette å leve slik du gjør. svaret mitt virker sikkert brutalt og kanskje blir du såret men du er nødt til å gripe fatt i ditt eget liv nå og gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eneste råd har jeg:hvis du har printer/skriver til datamaskinen, så skriv ut det du skriver her! Lever dette på legevakta så fort du tør gå ut.. - På denne måten får du frem alt på en måte som gjør at du slipper all den kontakten med mennesker du ikke liker. Hvis du ikke har printer/skriver, bør du skrive av med penn&papir! Hvis du vet om bedre alternativer for deg enn legevakta bør du gå dit, men det bør være et behandlingssted med akuttmottak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...