Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 32 som i det siste har hatt smerter ved avføring. Ble veldig bekymret da jeg oppdaget en hard kul på størrelsen med en ert. ved undersøkelse med speil kunne det se ut som huden på utsiden av kulen er svart. Jeg har vært plaget med hemorider, men dette var noe helt annet. Den gjør også vondt.Har også hatt en del kramper i endetarmen,sporadisk i flere år. Disse kan komme både etter avføring eller om natten.. Denne kulen bekymrer meg.. Hva kan det være? Hilsen en som ikke liker å gå til legen unødig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159901-kul-i-endetarms%C3%A5pningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenIguana

Heisann..:-)

Som regel er denne kulen bare en blodfylt hemoroide. Hadde en selv, var hos lege, fikk beskjed om at det ikke var farlig. MEN, jeg råder deg likevel til å gå, særlig pga de krampene, om du ikke har vært hos lege med dem før.

Lykke til.

Klem,

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

hemorider er små åreknuter. Når blodet inni levrer seg kan de bli ømme og harde og mørke. Svært ømme hemorider kan det stikkes hull på av lege; plagene vil raskt gi seg. Men alle kuler/blødning og smerter i endetarmen bør undersøkes. Synes du skal bestille en time hos fastlegen din.. Søk forøvrig litt her i DOL om hemorider, analfissurer og endetarm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...