falcon1365380756 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har nå i lengre tid fått utslett/blemmer på penis, som kommer tilbake etter en tid. Det starter med røde prikker som klør jævlig på hele hodet eller rett nedenfor under forhuden, som etter et par dager utvikler seg til små sår. Det klør. Dette tar opp til en uke før det er bra igjen. Da kan alt være happydays inntill neste utbrudd. Helt symptomfri. Utbruddene kan være fra 1 mnd til 3 mnd mellomrom. Har hatt dette nå i over 3 år. Har gått på Clamydiakur, Canesten kurer flere ganger i 2-3 uker. (Doctor jeg var til, sa at det sansynlig var en soppinfeksjon, uten at noen prøver ble tatt) Kan dette være en herpes infeksjon? Hva skal jeg gjøre med dette? Er det noen preparat som kan brukes mot dette? Hva er det medisinske navnet på disse preparatene? Har også hatt problemer med plagsom kløe fra anus i lengre tid. Har ikke hermorider. Kan dette ha en sammenheng? Har ikke brukt canesten i anus.. Jeg kvier meg noe jævlig for å gå til doctoren med dette en gang til, da jeg bor på en veldig liten plass, og doctoren er i omgangskretsen min. Jeg har tilgang til leverandør av medisin i utlandet...Bare jeg får vite hva jeg kan prøve... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159921-tilbakevendene-utslett-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drittlei! Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Sorry, men høres veldig ut som herpes for meg...Har det selv:-( Jeg er jente da, men forløpet høres kjent ut. Blir så irritert når jeg hører historier om leger som sender sine pasienter ut uten å ha tatt prøver!!!! Det skjer jo hele tiden, jo! (Har dårlig erfaring selv... ). Dessverre så finnes ikke medisiner som får knekt viruset, men noen som kan redusere utbruddene (har ikke brukt disse selv): Valtrex / Zovirax (tror det var det...). Men hadde ikke ville begynt med medisiner uten å få bekreftet at det faktisk er herpes..? Du må gå til legen ved et utbrudd, slik at han får ta prøve fra sårene... Men du: Dersom du ikke går til legen med dette, lev som du HAR herpes, og gjør ditt beste for ikke å smitte andre! Nå vet jeg ingenting om ditt seksualliv, men ser muligheten for at du allerede kan ha smittet noen..? Det bør ikke bli fler.. Jeg krysser fingre og tær for at jeg ikke har gjort det selv, gikk i en lengre periode og trodde at alt var OK, fikk aldri brev fra legen om at prøven var positiv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159921-tilbakevendene-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-1034432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
imothep Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Dette kunne minne litt om condylome, da må du til lege. En annen ting menn kan være plaget med er urenslighet under forhuden, prøv å bruke asan såpe hver dag, bruk mye såpe og vask forsiktig. Etter en uke når du er i dusjen, ta på mye såpe, onaner, etterhvert som stimuli øker, klemmer du hardere, med masse såpe. Da vil hu rive av en del av huden/skitt som er på penis, den kan være litt rød og øm etterpå, men det går over. Har du herpes kan dette påvises med enkel prøve hos legen din. Tips Gå til lege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159921-tilbakevendene-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-1035060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
falcon1365380756 Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Dette kunne minne litt om condylome, da må du til lege. En annen ting menn kan være plaget med er urenslighet under forhuden, prøv å bruke asan såpe hver dag, bruk mye såpe og vask forsiktig. Etter en uke når du er i dusjen, ta på mye såpe, onaner, etterhvert som stimuli øker, klemmer du hardere, med masse såpe. Da vil hu rive av en del av huden/skitt som er på penis, den kan være litt rød og øm etterpå, men det går over. Har du herpes kan dette påvises med enkel prøve hos legen din. Tips Gå til lege Er ganske så renslig, og vasker daglig med asan, eller dr.greve. Så jeg tviler på at det er det. Men hva er det kondylome greiene du nevnte? Jeg har hatt kjønnsvorter før, men behandlet med noe blått som ble smurt på. Da forsvant de. Det var mange år siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159921-tilbakevendene-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-1036408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Køe på penis og endetarmåpningen skyldes veldig ofte soppinfeksjoner. Canesten er et av de preparatene det er vanlig å bruke. Mycostatin kan være et annet, opfte med god resultat. Det er egentlig ikke store forskjell mellom de forskjellige preparatene, men det kan være værdt å prøve. Herpes tror jeg ikke noe på. Det er derimot mulighet for bakteriell infeksjon, men jeg har ingen mulighet til å avgjøre dette. Det kan være nødvendig å ta prøve til bakteriologisk/sopp undersøkelse ved et mikrobiologisk laboratorium. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159921-tilbakevendene-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-1038439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsikke75 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Sorry, men høres veldig ut som herpes for meg...Har det selv:-( Jeg er jente da, men forløpet høres kjent ut. Blir så irritert når jeg hører historier om leger som sender sine pasienter ut uten å ha tatt prøver!!!! Det skjer jo hele tiden, jo! (Har dårlig erfaring selv... ). Dessverre så finnes ikke medisiner som får knekt viruset, men noen som kan redusere utbruddene (har ikke brukt disse selv): Valtrex / Zovirax (tror det var det...). Men hadde ikke ville begynt med medisiner uten å få bekreftet at det faktisk er herpes..? Du må gå til legen ved et utbrudd, slik at han får ta prøve fra sårene... Men du: Dersom du ikke går til legen med dette, lev som du HAR herpes, og gjør ditt beste for ikke å smitte andre! Nå vet jeg ingenting om ditt seksualliv, men ser muligheten for at du allerede kan ha smittet noen..? Det bør ikke bli fler.. Jeg krysser fingre og tær for at jeg ikke har gjort det selv, gikk i en lengre periode og trodde at alt var OK, fikk aldri brev fra legen om at prøven var positiv... Ja, må si meg enig i at det høres ut som herpes. Sliter selv med det, og selv om jeg kan leve med utbruddene, syns jeg det er vanskelig i forhold til nye partnere etc. Er i et relativt ferskt forhold nå, og har ikke fortalt noe ennå. Unngår samleie selv med kondom hvis jeg mistenker at jeg er i ferd med å få et utbrudd. Problemet er at jeg er redd for utbrudd som ikke er typisk kraftige (med ilinger nedover beinet etc.) - og at jeg skal smitte ham uten at jeg er klar over det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159921-tilbakevendene-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-1043870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drittlei! Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ja, må si meg enig i at det høres ut som herpes. Sliter selv med det, og selv om jeg kan leve med utbruddene, syns jeg det er vanskelig i forhold til nye partnere etc. Er i et relativt ferskt forhold nå, og har ikke fortalt noe ennå. Unngår samleie selv med kondom hvis jeg mistenker at jeg er i ferd med å få et utbrudd. Problemet er at jeg er redd for utbrudd som ikke er typisk kraftige (med ilinger nedover beinet etc.) - og at jeg skal smitte ham uten at jeg er klar over det. Jøss, det er flere som meg der ute..!:-) Tar du et forfattersøk på meg, så ser du at jeg har uttrykt min fortvilelse her før... Blant annet om hvordan jeg skal/bør forholde meg til nye partnere, og hvordan de evt vil reagere på min "sykdom"... Hilsen meg:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159921-tilbakevendene-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-1043880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsikke75 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jøss, det er flere som meg der ute..!:-) Tar du et forfattersøk på meg, så ser du at jeg har uttrykt min fortvilelse her før... Blant annet om hvordan jeg skal/bør forholde meg til nye partnere, og hvordan de evt vil reagere på min "sykdom"... Hilsen meg:-) Er "ny" her - hvordan foretar man et forfattersøk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159921-tilbakevendene-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-1043892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drittlei! Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er "ny" her - hvordan foretar man et forfattersøk? Nå er visst ikke databasen helt oppdatert ennå, men normalt skal du kunne søke ved å gå inn på søkesiden (se linkerekken til venstre)... Prøvde, men fikk ikke noen treff hverken på forfatter eller tittel. Men de innleggene jeg først og fremst tenkte på heter "Uff, det er så kjipt..." og finnes i forumene Seksualitet og Samliv hvis du blar litt tilbake på eldre innlegg. Det er ikke så altfor mange uker siden... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159921-tilbakevendene-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-1043943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.