Gjest anne-berit H. Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 En mann kalt meg for det. Hva betyr det? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Gammelt, gresk sagn. Husker ikke starten, men det var vel noe med gudene som ble sure på menneskene eller hverandre, og satte fyr på byen. Men Fugl Fønix reiste seg av asken, den var ikke død/brent/ødelagt for godt. Det brukes vel om noe/noen som ble tenkt som borte/tilintetgjort/ingenting....og så så viser seg å være der, vakker, ny. Whatever. 0 Siter
KaVa Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Fra gresk mytologi, mener jeg. Fugl fønix var en vakker fugl, som når den ble gammel brant opp, men reiste seg - ny, ung og vakker fra asken. Fra caplex: "myt. fugl, kjent fra egypt. og gr. mytologi; symbol på gjenfødelse og evig liv. ". 0 Siter
Gjest anne-berit H. Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Gammelt, gresk sagn. Husker ikke starten, men det var vel noe med gudene som ble sure på menneskene eller hverandre, og satte fyr på byen. Men Fugl Fønix reiste seg av asken, den var ikke død/brent/ødelagt for godt. Det brukes vel om noe/noen som ble tenkt som borte/tilintetgjort/ingenting....og så så viser seg å være der, vakker, ny. Whatever. så hva betyr det når jeg treffer en mann, og han kaller meg det?? Jeg har jo ikke kjent ham før? 0 Siter
KaVa Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 så hva betyr det når jeg treffer en mann, og han kaller meg det?? Jeg har jo ikke kjent ham før? At han ikke vet hva en fugl fønix er :-) 0 Siter
petter smart Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Det kommer fra et egyptisk sagn, ikke gresk, og handler om en fugl som når den ble gammel la seg i redet for å brenne opp. Så sto den opp fra asken, nyfødt/gjenfødt. Han mente kanskje at du har hatt problemer og vært langt nede for så å fornye deg/komme deg på bena igjen. Kanskje at du har blitt penere i det siste. 0 Siter
KaVa Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Det kommer fra et egyptisk sagn, ikke gresk, og handler om en fugl som når den ble gammel la seg i redet for å brenne opp. Så sto den opp fra asken, nyfødt/gjenfødt. Han mente kanskje at du har hatt problemer og vært langt nede for så å fornye deg/komme deg på bena igjen. Kanskje at du har blitt penere i det siste. Fugl føniks er kjent både fra egytisk og gresk mytologi jmfr. Caplex :-) 0 Siter
Gjest anne-berit H. Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Det kommer fra et egyptisk sagn, ikke gresk, og handler om en fugl som når den ble gammel la seg i redet for å brenne opp. Så sto den opp fra asken, nyfødt/gjenfødt. Han mente kanskje at du har hatt problemer og vært langt nede for så å fornye deg/komme deg på bena igjen. Kanskje at du har blitt penere i det siste. He, he....har truffet ham en gang! :-) Men han virker veldig fascinert! Ikke rart! :-) 0 Siter
Gjest anne-berit H. Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 FØNIKS En føniks er ifølge klassiske forfattere en vindunderfugl som viste seg i Egypt hvert 500.år. Når den følte at døden nærmet seg, bygde den et rede der den brente opp, men den gjennoppstod av asken som en ny fugl, Føniks, og er blitt et symbol på udødelighet. I kirkekunst og litteratur også et symbol på oppstandelsen. Den er skarlagenrød, med gullskimmer og en en liten stjert på hodet som peker forover når den er glad, og bakover når den er trist. Halle Potter, Håsblås 0 Siter
Gjest helena martinsen Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Som en fugl Føniks. Skapende, tenkende, forskende 0 Siter
Lurveline Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Føniks (lat.Phoenix), i egyptisk mytologi symbol for udødelighet og oppstandelse i form av en fugl med gyldne og purpurrøde fjær. I høy alder brenner den seg selv, men flyr i forynget skikkelse ut av asken (Fugl Fønix). Han visste nok ikke helt hva han snakket om;o) 0 Siter
favn Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Han mener nok at du har åpenbart deg for ham. 0 Siter
@bbbb Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 så hva betyr det når jeg treffer en mann, og han kaller meg det?? Jeg har jo ikke kjent ham før? ...kanskje han hadde begynt å miste troen på kjærligheten, men så var den der igjen, åpenbart i din vakre skikkelse?;-) 0 Siter
petter smart Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Fugl føniks er kjent både fra egytisk og gresk mytologi jmfr. Caplex :-) Har bare hørt om det egyptiske sagnet, men det er fullt mulig. Får google litt og se. 0 Siter
Gjest anne-berit H. Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 ...kanskje han hadde begynt å miste troen på kjærligheten, men så var den der igjen, åpenbart i din vakre skikkelse?;-) Oj, det hadde jo vært noe :-) 0 Siter
Gjest anne-berit H. Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 ...kanskje han hadde begynt å miste troen på kjærligheten, men så var den der igjen, åpenbart i din vakre skikkelse?;-) Oj, det hadde jo vært noe :-) 0 Siter
fresja Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Jeg har hørt om dette hotellet: http://www.bondelaget.no/nyheter/dbafile42881.html 0 Siter
@bbbb Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Oj, det hadde jo vært noe :-) Vi sier at jeg har rett:-) Lykke til! En kjekkas, forresten..? 0 Siter
Reg@l Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har hørt om dette hotellet: http://www.bondelaget.no/nyheter/dbafile42881.html Fra hjembygda mi :-) Du må innom Fugl Fønix å spise om du kjører forbi. Nyyyydelig mat og nesten magisk atmosfære. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.