AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Vil ikke bli gjenkjent, men jeg har nettopp blitt en bpa for en mann. Oppgir ingenting annet, men han liket meg nettopp på tinder. Er vel en dårlig start og jeg blir litt utilpass, men tenker jeg er såpass god på å tolke kroppsspråk så ser det hele an. Jeg måtte bare få det ut et sted anonymt Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vil ikke bli gjenkjent, men jeg har nettopp blitt en bpa for en mann. Oppgir ingenting annet, men han liket meg nettopp på tinder. Er vel en dårlig start og jeg blir litt utilpass, men tenker jeg er såpass god på å tolke kroppsspråk så ser det hele an. Jeg måtte bare få det ut et sted anonymt Anonymkode: 3b77d...972 Det er ikke en god start, du bør trekke opp grenser i samtale med ham i neste møte. Anonymkode: 5644f...9ea 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke en god start, du bør trekke opp grenser i samtale med ham i neste møte. Anonymkode: 5644f...9ea Jeg har akkurat godtatt jobben. Spørsmålet mitt er hvorfor han gjør det så åpenlyst og at han tør. Så han kanskje ikke det var meg? Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har akkurat godtatt jobben. Spørsmålet mitt er hvorfor han gjør det så åpenlyst og at han tør. Så han kanskje ikke det var meg? Anonymkode: 3b77d...972 Årsaken til at han gjør det så åpenlyst og at han våger har nok sammenheng med grunnene til at han trenger BPA. Anonymkode: 5644f...9ea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Årsaken til at han gjør det så åpenlyst og at han våger har nok sammenheng med grunnene til at han trenger BPA. Anonymkode: 5644f...9ea Han fungerer i jobben hans så hodet er med, det ganger jo ikke hjernen. Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Årsaken til at han gjør det så åpenlyst og at han våger har nok sammenheng med grunnene til at han trenger BPA. Anonymkode: 5644f...9ea Men å si det til han er nok noe jeg må gjøre. Hva om han tester meg. Se om jeg liker han tilbake, noe jeg åpenbart ikke gjorde. Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Glitter skrev (1 time siden): Kanskje han ikke skjønte at det var deg. Mulig. Håper det. Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
psykedeliker Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar La arbeidsgiver håndtere denne problemstillingen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar psykedeliker skrev (1 time siden): La arbeidsgiver håndtere denne problemstillingen. Men er det et problem om jeg nevner det for han? Jeg liker åpenhet og vil tro det blir lettere om jeg sier det til han. Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har akkurat godtatt jobben. Spørsmålet mitt er hvorfor han gjør det så åpenlyst og at han tør. Så han kanskje ikke det var meg? Sannsynligvis har han et visst håp og mangler sperrer. Syns det var dumt gjort av ham da han setter deg i en ubehagelig situasjon og ikke respekterer grensene for relasjonen dere har. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Drømmeautomat skrev (11 minutter siden): Sannsynligvis har han et visst håp og mangler sperrer. Syns det var dumt gjort av ham da han setter deg i en ubehagelig situasjon og ikke respekterer grensene for relasjonen dere har. Ja altså jeg vil takle det greit, er ei voksen dame på 35, bare de sperrene jeg også tenker på. At han tør. Han vil åpenbart at jeg skal vite det. Skal godt gjøres at han ikke ser det er meg, navnet står jo også der. Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vil ikke bli gjenkjent, men jeg har nettopp blitt en bpa for en mann. Oppgir ingenting annet, men han liket meg nettopp på tinder. Er vel en dårlig start og jeg blir litt utilpass, men tenker jeg er såpass god på å tolke kroppsspråk så ser det hele an. Jeg måtte bare få det ut et sted anonymt Anonymkode: 3b77d...972 Bare vær profesjonell videre du og ville ikke tatt det opp med han, bare latet som ingenting. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han fungerer i jobben hans så hodet er med, det ganger jo ikke hjernen. Anonymkode: 3b77d...972 Mente du "fungerer i jobben sin"? Så han er altså yrkesaktiv? Anonymkode: c2483...c27 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mente du "fungerer i jobben sin"? Så han er altså yrkesaktiv? Anonymkode: c2483...c27 Han har ansatt meg for å gjøre han til tjeneste for ting som skal bli gjort hjemme. Ikke kommet igang enda, å han liket meg på profilen nå før jeg har satt igang. Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2026 den 23.47): men han liket meg nettopp på tinder. Er vel en dårlig start og jeg blir litt utilpass, men tenker jeg er såpass god på å tolke kroppsspråk så ser det hele an. Anonymkode: 3b77d...972 Dette vil jeg si er upassende og uprofesjonelt av ham som arbeidsleder, din leder i den daglige driften av BPA. Les en ekstra gang igjennom arbeidskontrakten du har signert og ikke minst stillingsbeskrivelsen som bl.a. er spesielt for en BPA-stilling - hva står der om hans og dine plikter og arbeidsoppgaver du skal utføre? BPA omtales gjerne som et serviceyrke, og ikke som et omsorgs og helseyrke, men pr. i dag er det bl.a. forankret i Lov om Helse og Omsorgstjenesten i kommunen. AnonymBruker skrev (På 20.2.2026 den 0.30): Han fungerer i jobben hans så hodet er med, det ganger jo ikke hjernen. Anonymkode: 3b77d...972 Det gagner ikke deg og deres arbeidsrelasjon. Det er definitivt en skjev maktballanse der. Han, som kan be deg om å utføre tjenester for seg, og du som står i et ansettelsesforhold til ham. Husk at om noe ikke føles greit å gjennomføre av oppgaver etter dette, er ikke det ditt ansvar. Det er han selv som har satt seg i denne situasjonen. AnonymBruker skrev (På 20.2.2026 den 0.32): Men å si det til han er nok noe jeg må gjøre. Hva om han tester meg. Se om jeg liker han tilbake, noe jeg åpenbart ikke gjorde. Anonymkode: 3b77d...972 Jeg ville ha tatt det opp. Ikke konfronterende, men konstaterende. Spør gjerne hva han tenker selv om arbeidslederrollen og du som hans BPA. Uavhengig av hans svar, ville jeg ha vært tydelig i min konklusjon: "Det vil jeg ikke.". Du har vernetillitsvalgte i BPA-firmaet du jobber for som du ev. kan diskutere saken med om det skulle bli vanskelig. Jeg har selv egen BPA-ordning. Det å skille mellom eget privatliv og sitt liv med ansatte er viktig, selv i en BPA-ordning der ansatte kommer deg tett inn på livet. Du skal ikke tolerere mye, bare fordi du jobber i et privat hjem. 0 Siter
frosken Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja altså jeg vil takle det greit, er ei voksen dame på 35, bare de sperrene jeg også tenker på. At han tør. Han vil åpenbart at jeg skal vite det. Skal godt gjøres at han ikke ser det er meg, navnet står jo også der. Anonymkode: 3b77d...972 Sett fra hans perspektiv er dette kanskje helt ok. Ulempen med å jobbe som bpa er at du risikerer å jobbe for brukere som i altfor stor grad er vant til å kun ta hensyn til egne behov. Forhåpentligvis har du en arbeidsgiver som tar ansvar om ting blir vanskelig, - også dette varierer i den bransjen. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar Eva Sofie skrev (6 timer siden): Dette vil jeg si er upassende og uprofesjonelt av ham som arbeidsleder, din leder i den daglige driften av BPA. Les en ekstra gang igjennom arbeidskontrakten du har signert og ikke minst stillingsbeskrivelsen som bl.a. er spesielt for en BPA-stilling - hva står der om hans og dine plikter og arbeidsoppgaver du skal utføre? BPA omtales gjerne som et serviceyrke, og ikke som et omsorgs og helseyrke, men pr. i dag er det bl.a. forankret i Lov om Helse og Omsorgstjenesten i kommunen. Det gagner ikke deg og deres arbeidsrelasjon. Det er definitivt en skjev maktballanse der. Han, som kan be deg om å utføre tjenester for seg, og du som står i et ansettelsesforhold til ham. Husk at om noe ikke føles greit å gjennomføre av oppgaver etter dette, er ikke det ditt ansvar. Det er han selv som har satt seg i denne situasjonen. Jeg ville ha tatt det opp. Ikke konfronterende, men konstaterende. Spør gjerne hva han tenker selv om arbeidslederrollen og du som hans BPA. Uavhengig av hans svar, ville jeg ha vært tydelig i min konklusjon: "Det vil jeg ikke.". Du har vernetillitsvalgte i BPA-firmaet du jobber for som du ev. kan diskutere saken med om det skulle bli vanskelig. Jeg har selv egen BPA-ordning. Det å skille mellom eget privatliv og sitt liv med ansatte er viktig, selv i en BPA-ordning der ansatte kommer deg tett inn på livet. Du skal ikke tolerere mye, bare fordi du jobber i et privat hjem. Mye gode tips jeg tar med her. Ja jeg tenker det er jo litt småkinkig situasjon å stå i med tanke på stell også, som jeg helt sikkert må gjøre. Det må vel være mest ubehagelig for han om han plutselig skulle få en erigert penis. Umulig å ikke se bortfra tanken når jeg har fått omtrent svart på hvitt at ham liker meg. Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar Nå vet jeg ikke hva som feiler han. Men grovt upassende av han. Noen er jo nødt til å ta en alvorsprat med han, på hans nivå. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar Worriesome Plenty 2 skrev (10 minutter siden): Nå vet jeg ikke hva som feiler han. Men grovt upassende av han. Noen er jo nødt til å ta en alvorsprat med han, på hans nivå. Ja spørs hva som feiler han. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.