Gå til innhold

NHD - slutte med aurorix


ink1365380698

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt aurorix nå i 6 uker...begynte forsiktig, men var raskt oppe i 450, men på grunn av uro/angst-og litt "hyperfølelse/veldig rastløshet" samt søvnmangel gikk jeg ned til 375. Har fortsatt en rar uro/og dep som jeg ikke kjenner til fra før, og vil helst slutte, da det heller ikke tar bort noen av mine spennings/svimmelhets plager nevneverdig. Og jeg lengter etter en skikkelig natts søvn.

Hvordan går jeg fram.... kan ikke bare bråslutte for de har jo virket på et vis. Jeg er veldig var for medisiner, så bør nok trappe ned.

Har nå gått ned til 300mg de siste dagene, men merker fortsatt en uro.... er redd jeg får problemer med å slutte

selv om jeg vet dette ikke er vanlig med aurorix.

Er også usikker på om jeg blir urolig av nedtrappingen eller aurorixen i seg selv nå på 300mg. Burde jeg fortsette noen uker når jeg først har begynt på en slik medisin?? I f.eks tre mnd til sammen for så å trappe ned--- eller?? Sånn reint biologisk sett mener jeg??. Er redd depresjon/angst reaskjoner...

Kan du komme med forslag om hvordan jeg bør trappe ned.

Leste om 25% i mnd, i 3 mnd.

Men jeg har bare brukt dem i 6 uker. Gjelder 3 mnd regelen her og??

Et spørsmål til: Kan ryggprolaps plager fra korsryggen skape angst i kroppen sånn innenfra/ en angst jeg ikke styrer??.

Fikk noen dager på ryggen her, og var svimlere og stivere i øvre del av ryggen mer enn noen gang? Har opplevd dette før, man da lå jeg tross alt på sofaen i lange tider, denne gangen bare noen dager, og jeg kjente at det ikke var like ille som sist, og antok derfor at det ikke ville bli like langvarig....men kroppen reagerte på samme måte..???

Vanskeligheter med å gå på jobb igjen.... og det var en skikkelig nedtur, fordi dette hadde bedret seg. Kom etter dette med ryggen....helt plutselig???

Dagen før greide jeg meg bra på jobb i forhold til kunder??

Kan jeg bruker valerina dag og natt sammen med vival??

Håper på svar!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ink

Jeg har lest en del av innleggene dine tidligere. Har ikke erfaring auroix så det skal jeg ikke si noe om, men depresjon og musklesmerter vet jeg veldig mye om.

Etter det jeg har lest av dine tidligere innlegg sliter du mye med spenninger og muskelsmerter. Prøv å være i fysisk aktivitet hvis du ikke er det allerede, det er også lurt å prøve en behandlingsform som heter nevro-muskulær massasje. Denne behandlingen løser opp spenninger og er mye mer ekkeftiv enn vanlig fysiotrapi.

Det er også noe som heter Feldenkraismetoden som er en kombinasjon og psykisk og fysisk avspenning ved hjelp av øvelser og tanker. Begge disse to metodene er effektive ved psykosomatiske lidelser, jeg har prøvd begge og for første gang på 20 år har jeg funet noe som kan hjelpe meg ut av hengemyra. For nærmere informasjon om behandlingsmetodene kan se på disse linkene.

http://www.feldenkraispedagoger.no/

http://www.larviksquash1.no/massasje/front.pdf

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med 600 mg aurorix på 6 dager. De 3 første dagene gikk jeg ned til 300 mg, 6 dagen sluttet jeg med de helt. Fikk ingen problemer av det, men dette er jo individuelt. Jeg hadde da brukt aurorix med god effekt i 8 m.n.d. og depresjonen var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ink

Jeg har lest en del av innleggene dine tidligere. Har ikke erfaring auroix så det skal jeg ikke si noe om, men depresjon og musklesmerter vet jeg veldig mye om.

Etter det jeg har lest av dine tidligere innlegg sliter du mye med spenninger og muskelsmerter. Prøv å være i fysisk aktivitet hvis du ikke er det allerede, det er også lurt å prøve en behandlingsform som heter nevro-muskulær massasje. Denne behandlingen løser opp spenninger og er mye mer ekkeftiv enn vanlig fysiotrapi.

Det er også noe som heter Feldenkraismetoden som er en kombinasjon og psykisk og fysisk avspenning ved hjelp av øvelser og tanker. Begge disse to metodene er effektive ved psykosomatiske lidelser, jeg har prøvd begge og for første gang på 20 år har jeg funet noe som kan hjelpe meg ut av hengemyra. For nærmere informasjon om behandlingsmetodene kan se på disse linkene.

http://www.feldenkraispedagoger.no/

http://www.larviksquash1.no/massasje/front.pdf

Lykke til.

Takk for svar ikluna og avidi.

Og til avidi, jeg må nok igjen prøve på noe i alternativ retning.... og har merket meg dine råd....

Har ikke AD hjulpet deg heller?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ikluna og avidi.

Og til avidi, jeg må nok igjen prøve på noe i alternativ retning.... og har merket meg dine råd....

Har ikke AD hjulpet deg heller?

Med vennlig hilsen

Jo, AD har hjulpet litt på det psykiske,går på minstedosen av effexor og ønsker å fortsette med det. Holder i tillegg på med kognitiv terapi så det er et håp om at jeg i allefallsnart er psykisk restituert. Når det gjelder det fysiske er det ennå langt igjen men det går framover og det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Jo, AD har hjulpet litt på det psykiske,går på minstedosen av effexor og ønsker å fortsette med det. Holder i tillegg på med kognitiv terapi så det er et håp om at jeg i allefallsnart er psykisk restituert. Når det gjelder det fysiske er det ennå langt igjen men det går framover og det er det viktigste.

Ok... avidi.... takk for råd og svar....

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har de hjulpet mot det de skulle hjelpe mot?

Hvis ja, bør du fortsette. Jeg bruker å foreslå tillegg av Tolvon 10 mg om en har søvnplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Har de hjulpet mot det de skulle hjelpe mot?

Hvis ja, bør du fortsette. Jeg bruker å foreslå tillegg av Tolvon 10 mg om en har søvnplager.

Jeg synes de hjalp meg på et vis på 450 mg... svimmelheten tok på en måte en annen form. Men jeg ble aldri bra.!! Men kom meg i jobb igjen....

Men fikk også denne indre uroen/angsten med på kjøpet i tillegg til søvnproblemene.

I tillegg ble jeg liksom litt "hyper".... Fysisk "hyper" er en ting, men ikke denne indre uroen... Tør nesten ikke si det, men i ett tilfelle når mobilen min ringte, hørte jeg denne ringelyden lenge etter at den var avslått. Det var da jeg gikk ned på dosen. Ble rett og slett litt redd. Har aldri opplevd lignende, så det måtte ha med medisinene å gjøre.

Gikk derfor ned på dosen. Prøvde på 375 mg.... Fortsatt urolig innvendig.... Og nå på 300 deprimert... Mulig skuffelsen over at de ikke virket som jeg ønsket også gjør meg deppa/fikk også ryggproblemer for 3 gang på fire år, men er litt bedre av det. Har ligget og gått med prolaps to høster før, så jeg ble ikke glad. Men pleier som sagt ikke å ha depresjon. .

Er redd jeg blir deppa av tablettene....Men midt inni et behandlingsopplegg er det kanskje ikke så klokt å bare slutte.

Fastelegen mente jeg burde gi det enda en sjanse på 375, men er selv usikker....

Hva tror du.... utifra det jeg forteller nå. Min eneste medisin før aurorix var vival, og med denne indre uroen må jeg virkelig ta meg sammen for ikke å øke dosen. Sto også noe i felleskatalogen at benzo gjerne kunne kombineres med asurorix. Og siden denn fy fy medisinen sjelden blir anbefalt, må det vel ha noe med at disse medikamentene kan gi en uro og angstfølelse....eller?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Jeg synes de hjalp meg på et vis på 450 mg... svimmelheten tok på en måte en annen form. Men jeg ble aldri bra.!! Men kom meg i jobb igjen....

Men fikk også denne indre uroen/angsten med på kjøpet i tillegg til søvnproblemene.

I tillegg ble jeg liksom litt "hyper".... Fysisk "hyper" er en ting, men ikke denne indre uroen... Tør nesten ikke si det, men i ett tilfelle når mobilen min ringte, hørte jeg denne ringelyden lenge etter at den var avslått. Det var da jeg gikk ned på dosen. Ble rett og slett litt redd. Har aldri opplevd lignende, så det måtte ha med medisinene å gjøre.

Gikk derfor ned på dosen. Prøvde på 375 mg.... Fortsatt urolig innvendig.... Og nå på 300 deprimert... Mulig skuffelsen over at de ikke virket som jeg ønsket også gjør meg deppa/fikk også ryggproblemer for 3 gang på fire år, men er litt bedre av det. Har ligget og gått med prolaps to høster før, så jeg ble ikke glad. Men pleier som sagt ikke å ha depresjon. .

Er redd jeg blir deppa av tablettene....Men midt inni et behandlingsopplegg er det kanskje ikke så klokt å bare slutte.

Fastelegen mente jeg burde gi det enda en sjanse på 375, men er selv usikker....

Hva tror du.... utifra det jeg forteller nå. Min eneste medisin før aurorix var vival, og med denne indre uroen må jeg virkelig ta meg sammen for ikke å øke dosen. Sto også noe i felleskatalogen at benzo gjerne kunne kombineres med asurorix. Og siden denn fy fy medisinen sjelden blir anbefalt, må det vel ha noe med at disse medikamentene kan gi en uro og angstfølelse....eller?

Håper på svar!

Glemte å si at jeg blir fyktelig varm... minst bevegelse og jeg har nesten "hetetokter". På 450 mg mistet jeg nesten all matlyst, mens nå på 300 kan jeg spise alt....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...