horizon Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 hei, jeg har en veninde som jeg tror kan ha spiseforstyrrelser. jeg har prøvd å konfrontere henne med det, men hun vil ikke inrømme noe.. hun har besvimt 2 ganger, men har to forskjellige "usansynlige i mine øyne" forklaringer hun har gått mye ned i vekt, men har kraftig benbygning, så hun blir ikke veldig tynn, men har gått "for fort" ned i vekt. hun er veldig intressert i trening og spiser mye søtsaker. hva kan jeg gjøre? er redd for å ta det opp, og er redd for å miste min beste veninde.. jeg er ikke en person som klarer å konfrontere henne med dette.. hun bor for tiden hos sin bestemor, og har ikke mye kontakt med sine foreldre.. vær så snill å gi meg ett godt svar! kan jeg evt si ifra til legen hennes? 0 Siter
Gjest Tigli Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Din venninen har nok ganske sannsylig problemer. Når man har sf så vil man finne på all slags unnskyldninger bare for å berolige hvis noen har mistanker. Syns det er kjempebra at du som venninne bryr deg, det er som mange som ikke vil se disse problemene. Om du skjønner hva jeg mener..? Jeg syns du skal prate med vennina di, spør henne rett ut. Ikke godta unnskyldingene hennes. Det er ofte mange og sammensatte prob. som gjør at noen utvikler sf, så tror nok venninna di kanskje bærer på mye mer enn hun viser. (Trenger sef ikke være tilfelle, folk er forskjellige) Jeg snakker av erfaring.. Så har litt peiling på hva jeg snakker om Lykke til, du er en god venn! 0 Siter
Gjest link til en side Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Kanskje du finner noen gode råd her: http:www.iks.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.