Gå til innhold

Sosial Angst

Anbefalte innlegg

Waldemar1365380733

Jeg er en mann på 36 år med sterk sosial angst.

Eller sosial fobi som jeg pleier å kalle det.

I mange mange år slet jeg meg gjennom livet uten å oppsøke profesjonell hjelp.

Den siste tiden har jeg immidlertid oppsøkt leger og bedt opp å få psykologisk hjelp.

Men det tar tid før man får det.

I mellom tiden har jeg fått piller (Zoloft og Rivotril).

Føler meg litt bedre av dem.

Men det jeg først og fremst trenger er terapi eller psykologisk hjelp i en eller annen form.

Nå ser det ut til at jeg får det også etterhvert.

Håper det hjelper.

Jeg har laget et nettsted for sosial fobikere:

sosfob.com

Ta gjerne en tur innom :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160067-sosial-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at du får hjelp. Ang. Rivotril, har jeg info du kansje ikke er klar over. Selv har jeg fått disse i flere år, uten å vite at det faktisk er epilepsi-medisiner. Da jeg byttet lege for 3. gang, til en meget dyktig en (da de forrige fortsatte utskrivingen av Rivotril - 2mg. - 6stk.pr.døgn (!))

Da min nye lege, dette er ca 2 år siden, ble informert om at jeg fikk Rivotril, ble han forbanna, for å si det mildt. Årsaken er enkel: Hvis man ikke har epilepsi, men får Rivotril, er det rimelig stor sjanse for at man FÅR/PÅDRAR seg epilepsi (kronisk) av forbruket. Dersom du bråstopper, eller ikke følger en langsiktig nedtrappingsplan, kan konsekvensene fort bli narkolepsi - også kjent som "sovesyke". Ingen av disse bivirkningene står på pakningsvedlegget, men det er et rimelig kjent fenomen. Du kan sjekke dette opp selv; min lege har tittel Prof.Dr.Med; Det FØRSTE han gjorde var å sette opp en ned/avtrappingsplan, Tvert! Rivotril finnes i både 2mg & 0.5mg. Selv fikk jeg som sagt 6 x 2mg pr.døgn i flere år - nå er jeg nede i 3 stk. 0.5mg pr.døgn. Får Sobril, 25mg 3 x pr.døgn istedet nå - det gjør at den "gnistringa"/"el-støt"-følelsen, som først kommer etter en stund, har forsvunnet, samt jeg svimer av mye mindre. Alt dette kommer av Rivotril-forbruket.

Ikke for & skremme deg vekk fra noe som funker for deg, men vær klar over konsekvensene - det er mulig din lege ikke er klar over farene selv. Dette fordi de er "oppgradert" fra c-preparat til b-preparat for noen år siden. Nå skrives de ut i hytt&pine, som en slags universaltablett. Først nå begrenses dette, da bivirkningene blir mer & mer utbredt, etter som folk bruker dette over tid.

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160067-sosial-angst/#findComment-1036076
Del på andre sider

Waldemar1365380733

Kjære deg!

Så bra at du endelig tok fatt på problemene dine.Og at du viser slik en initiativstyrke.Håper du kommer til en bra psykolog om ikke alt for lenge.Lykke til så lenge,og lykke til med terapien når den kommer i gang.

Vennlig hilsen bugge.

Takk for positive tilbakemeldinger :)

Må innrømme at jeg ble litt skremt av det du skrev om Rivotril ado.

Det er kanskje bedre å bruke Sobril da?

Men ikke for mye siden det kan føre til avhengighet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160067-sosial-angst/#findComment-1036289
Del på andre sider

Annonse

De fleste av oss i dag har en form for sosial angst. Har selv hatt en del angst tidligere. Jeg fant ut at denne redselen må bekjempes med utfordringer. Jeg nektet å godta at mine tanker skulle stanse meg, jeg ville selv bestemme. Så jeg begynte å trasse angsten, det jeg var redd for valgte jeg å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160067-sosial-angst/#findComment-1036765
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...