Gå til innhold

Emosjonell ustabil?


Gjest Plingpang

Anbefalte innlegg

Gjest Plingpang

Behandleren min antyder at jeg har emosjonell ustabil personlighets-forstyrrelse. Derfor har jeg sjekker opp denne diagnosen, og er i tvil om den stemmer. Jeg er 25.

Jeg skader aldri meg selv, bortsett fra én gang midt i et katastrofalt ekteskap med mye juling.

Jeg har impulskontroll så det holder. Ting jeg lett tar ut i terapien, ville jeg aldri tatt ut i det virkelige liv.

Jeg mener jeg er ganske flink til å se nyanser og gråsoner. Kanskje bortsett fra visse aspekter ved ekteskapet.

Jeg er ingen drittsekk, men har høy moral og er grei med andre.

Jeg tror ikke jeg oppfattes som kranglete. Oppfatter meg selv som konfliktsky, særlig etter ekteskapet. Er en fredsmekler i konflikter mellom andre.

Hvis jeg nå og da tar meg selv i å idealisere og de-valuere, stopper jeg opp og får tankene og følelsene i riktig retning igjen.

Jeg føler meg i tilegg mer stabil og harmonisk enn på lenge. Det er cirka et år siden vi tok ut separasjon.

På den andre siden hadde jeg noe personlige/sosiale problemer før jeg giftet meg. Sosialt har jeg det nå bedre enn på lenge, og jeg er mer trygg på meg selv. Familien merker stor forskjell, og synes jeg er blitt mer omgjengelig og hyggelig enn noen gang.

Jeg har hatt en god del depresjoner og angst, også før ekteskapet.

Jeg er svært følsom når det gjelder terapeuten. Ikke når det gjelder andre. Jeg tenker hver uke på å slutte, fordi behandleren gir meg en guffen følelse, noe jeg ikke fikk av en tidligere b.

Jeg er mye uenig i det terapeuten sier, men prøver å holde det inne i frykt for å virke kranglete. Dessuten regner jeg med terapeuten vil bli irritert dersom jeg kommer med min overflatekunnskap.

Jeg har problemer med sinne etter ekteskapet, men utagerer ikke. Jeg ble forlatt til fordel for en annen etter tre års mishandling. Jeg har hengt meg opp i hva jeg burde ha gjort annerledes, og føler mye skyld.

Jeg har problemer med at de nært meg blir sinte eller irriterte. Det er som om teppet blir dratt vekk under føttene mine, og jeg blir kvalm, og lett på gråten.

Jeg merker at jeg svinger litt hva selvtillit, selvbilde og mål for fremtiden angår, men jobber med meg selv, og synes det funker bedre og bedre.

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...