Gå til innhold

Haar og kul paa oyet.

Anbefalte innlegg

Hei. For noen mnd siden fikk jeg en kul, akkurat som underhudskvise paa nederste del av oyenlokket som var omt en liten stund. Kulen er blitt mindre men kan fremdeles se at det er noe der..har ogsaa oppdaget at jeg kanskje ser litt taakete paa oyet. Kan det ha noe sammenheng? er redd for aa faa graa staer! Ogsaa i tillegg jeg er 25 aar og for noen aar tilbake bynte jeg aa faa gra haar, kommer mer og mer, mister ogsaa endel haar daglig, er asiatisk. Hyggelig om du har noen gode raad.

Takker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160142-haar-og-kul-paa-oyet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det høres ut som du har hatt en liten betennelse i en av hårsekkene til øyevippene. Vi kaller det "sti på øyet". Ofte er det en bakterieinfeksjon, og man kan bruke kloramfenikol eller fucithalmic øyesalve. Sannsynligheten for grå stær i din alder er forsvinnende liten. Det kan imidlertid være at du har en samtidig øyekatar, siden du ser litt uklart. I slike tilfelle er øyet ofte litt rødt og det kan være litt puss tilstede om morgenen. Du burde kanskje vise dette frem for fastlegen din om det ikke går over.

Grå hår er naturens gang. Noen velger å farge det, andre synes det flott med litt grå stenk.

Jeg har dem jeg også..

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160142-haar-og-kul-paa-oyet/#findComment-1037651
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...