Gå til innhold

Hjertebank og andre plager i brystet

Anbefalte innlegg

Gjest dunkdunkdunk

Hei,

Jeg er en jente på 29 som de siste halvåret har hatt en økende grad av plager i brystet, samt perioder med hodepine. For tiden går det mest i hjertebank, veldig "harde" hjerteslag og puls, høy puls, en trang, "sugende" følelse i brystet, og til tider smerter eller ubehag på varierende steder i hele brystkasse-regionen og av og til halsen.

- Jeg går på P-ringen (NuvaRing)

- Jeg har hatt spiseforstyrrelser i 14 år, hvorav (for tiden moderat) bulimi i 10-11 år

- Jeg har hatt mye jobbstress de siste 4 årene, men dette har bedret seg.

- EKG, røntgen og blod/pusteprøver tatt for 2 mnd siden var normale.

- Har kuttet ut koffein (unntatt teposer), og tar multivitamin/mineral-tilskudd.

Skal til legen igjen på mandag, men lurte på om andre har hatt det likedan, da mest folk som også har spiseforstyrrelser..? Legen ville bare skylde på stress nemlig, men jeg VET at noe mer er galt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160182-hjertebank-og-andre-plager-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

picachu1365380511

Hei!

Jeg har nettopp vært på et kurs om spiseforstyrrelser, da jeg studerer psykologi. Når man har bulimi og kaster opp, fører det til at kroppen mister mange livsviktige mineraler, f.eks kalium. Stor mangel på kalium går utover hjertet, og kan i ekstreme tilfeller føre til hjertestans, sa foredragsholderen.Jeg synes du absolutt skal ta dine symptomer på alvor, evnt be om å få sjekket vit/mineral-lageret i kroppen din.Husk at det ikke hjelper å ta mineraltilskudd dersom du kaster opp hele tiden.Skjønner at du har det helt for jævlig mht din spiseforstyrrelse.Jeg kjenner ei jente med bulimi.Selv har jeg også plager med ekstraslag og press i brystet/hard rask puls. Sitter nå med en 3dagers holtermonitor som skal registrere hjerterytmen over flere døgn. Dersom du er engstelig, og symptomene tiltar synes jeg du skal be om flere undersøkelser.Du har krav på det! Kanskje er det stress, jeg vet av egen erfaring at sånt blir 1000 ganger verre hvis man hekter seg opp i en slik tanke/fokusering. Ta vare på kroppen din, du vil vel ha den lenge? Be om undersøkelse og reduser stress. Da skal du se alt går så mye bedre :)

Lykke til...klem fra meg

• 3 uker senere...
robbie1365380467

Hei

Jeg har også hatt bulimi i mange år. (Vil kanskje kalle meg frisk nå.)

Omtrent like lenge har jeg vært plaget med urolig hjerte/rask puls. I sommer var jeg hos cardiolog og fikk tatt et belastnings-EKG, og der fikk jeg registrert et av disse anfallene med superrask puls som jeg har. Tror de kalte det supraventrikulær takykardi. Jeg har visst noen "ekstra" ledninsbaner i hjertet, noe som fører til at de elektriske impulsene begynner å gå i ring i forkamrene.

Kanskje dette kan ha noe med bulimien å gjøre?

Noen som har noen kommentar?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...