Gå til innhold

jeg er for naiv i forhold til mennesker. hva kan gjøres med det?

Anbefalte innlegg

har et problem med at jeg ofte ikke ser de signalene menneskene sender ut. Jeg vil alltid tro det beste om alle. At arbeidsgiveren min så meg som en potensiell kjæreste og ikke som en arbeidstaker ville jeg ikke innse. Heller ikke at romkameraten min var forelsket i meg. jeg trodde bare at han var ensom og kontaktsøkende.

det irriterer meg og forundrer meg at andre alltid må fortelle meg hva folks intensjoner er. Jeg klarer aldri å lese dem selv. Derfor havner jeg ofte i situasjoner hvor jeg blir utnyttet. Disse problemene får meg til å føle meg veldig dum og umyndiggjort av andre. NOen råd til hvordan jeg kan jobbe med dette problemet?

Fortsetter under...

Gjest gladmor

Du må jo skjønne når noen er forelsket i deg. Du har ikke Asperger eller noe sånt?

Hva er det du sier?

Nei, det er ikke alltid en forelsket person signalliserer det så godt...! Selvfølglig kan noen være forelsket i en, men at man ikke skjønner/innser det.

Folk er ikke tankelesere. Og man er ikke "høl i hodet" bare fordi man ikke vet hva som foregår i andre menneskers hoder...

Hei,

Føler du at dette er ting som gjentar seg gang på gang? Jeg mener at en gang må jo være den første, ofte må en jo feile en gang for å lære? Nå som du har opplevd å "feile" så vet du jo mer, dersom du ikke hadde gjordt det, så hadde du ikke lært noe...

Slike ting som forelskelse og slik er jo vanskelige i utgangspunktet da, det er jo så mange forskjellige måter å vise det på, og mennesker er (i motsetning til hva ihvertfall jeg lærte på skolen) veldig forskjellige.

Dersom det er noe som hele tiden gjentar seg så kansje du kan se på hendelseforløpet og se om du kan finne ut hva som gjorde at du følte situasjonen ikke stillet forventningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...