slave Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg er 38 år, samboer (har barn sammen). Har problemer sexuelt, fordi min samboer ikke vil være dominant i sengen. Har nå truffet en person som pusher meg sexuelt. Han pusher meg til ting jeg ikke vil i utgangspunktet, men som tenner meg sinnsykt under og etter akten. Sexen innbefatter tvang, smerte, nedverdigelse, men også godhet og belønning i form av at han tar meg til slutt. Jeg er hans slave, og føler jeg vil gjøre alt han ber meg om, bare for å oppnå at han tar meg hardt. Føler meg unormal, som tenner på dette, men klarer ikke å stoppe. En sinnsvak opplevelse. Har skyldfølelse for at jeg tenner på dette. Er jeg unormal? Vurderer sterkt å bryte ut av samboerforholdet, for å kunne leve ut denne siden av meg, i større grad enn i dag. Jeg har vært utsatt for to overgrep i mitt liv, Den første da jeg var 6 år(ukjent gjerningsmann). Voldtekt som ble fortrengt lenge, men som i voksen alder kom frem, etter det andre overgrepet (har egentlig alltid visst om det, men har skyvd alle tanker rundt det bort). Det andre overgrepet,også dette voldtekt (var 20 år), men denne gangen med kjent gjerningsmann (ikke anmeldt). Hadde en gang tidligere hatt sex med vedkommende (frivillig), og klarte derfor ikke å anmelde. Det hele fikk meg inn i en følelse av skyld og skam, og jeg fikk senere en psykisk knekk, da jeg var 30 år. Fikk den gangen psykologisk hjelp. Klarte i mange år ikke å gi uttrykk for seksuelle fantasier og ønsker, men etter terapi, føler jeg det har endret seg. Hvorfor tenner jeg så på smerte og underkastelse? Er det noe galt med meg, pga tidligere overgrep? Jeg føler skyld og angst i forhold til mine tanker og ønsker, men aldri mens jeg er sammen med ham. Jeg klarer ikke å la være å tenne på denne personen, han kan gjøre hva han vil med meg, og jeg føler jeg kan gjøre hva som helst for han. Trenger jeg hjelp og videre terapi i forhold til overgrep tidligere i livet? Er det normalt å føle tenning i forhold til dominans og underkastelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160204-tenner-p%C3%A5-smerte-og-dominans/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undrende_far Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 DU har problemer fordi din samboer ikke vil gjøre som DU sier! Slik DU beskriver DINE forventninger kan det være mulig at HAN ikke liker disse. Jeg spør meg da om det er riktig ovenfor dine barn og han og deg, å bryte ut av forholdet for å tilfredstille DINE masocistiske behov. Den sexen du beskriver "tvang, smerte, nedverdigelse" er jo det samme som du opplevde ved dine beskrevne overgrep! Det som får meg til å stusse, og som du ikke synes å se, er at mens overgrepene opplagt må ha fortont seg traumatiske, synes du nå nærmest å "forgude" samme behndling fra din elsker!! Er det litt av den dynamikken man ofte ser i slike "forhold" at i dette tilfelle DU (underbevist) får en "bekreftelse" på at verden er så vond som du opplevde den som (ved overgrpene)? Å bryte ut av et forhold for å oppleve det du selv kaller en sinsvak opplevelse og som opplagt gir deg skyldfølelse synes ikke avvike mye fra narkotika-AVHENGIGHET. Har du prøvd å bevisst unngå å treffe denne mannen (elskeren)? Eller er det slik at du kanskje er blandt de som liker å være underdannig i et sexuelt forhold, og i så fall hvorfor? Vet ikke om du ser det, men er det ikke en tanke egoistisk det å forlate samboer og barn for sexuell nytelse av sinsyk underdannig karakter? Det er ditt liv, men kan barna velge, eller betyr din sexuelle nytelse mer? Hva om denne mannen plutselig finner seg en annen? Og hvorfor liker HAN å påføre DEG smerte, anger, og lidelse? Det er neppe ut i fra et ønske om å behandle deg som et tenkende og følelsesmessig menneske! Jeg tror du burde forelagt dette for en psykolog eller to ført du tar en så alvorlig avgjørelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160204-tenner-p%C3%A5-smerte-og-dominans/#findComment-1036617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Her beskriver du to ulike problemstillinger som må besvares hver for seg. 1. Å tenne på "underkastende" sex er ikke unormalt og i seg selv ingen grunn for å søke psykologisk hjelp. 2. Du har sex med en annen enn din partner og far til dine barn. Det vil vanligvis føre til problemer enten denne sexen er SM eller "tradisjonell". Det du oppnår av goder ved dette, kan lett bli overskygget av ulemper både for deg selv, partneren og i første rekke barna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160204-tenner-p%C3%A5-smerte-og-dominans/#findComment-1036845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ink1365380698 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 DU har problemer fordi din samboer ikke vil gjøre som DU sier! Slik DU beskriver DINE forventninger kan det være mulig at HAN ikke liker disse. Jeg spør meg da om det er riktig ovenfor dine barn og han og deg, å bryte ut av forholdet for å tilfredstille DINE masocistiske behov. Den sexen du beskriver "tvang, smerte, nedverdigelse" er jo det samme som du opplevde ved dine beskrevne overgrep! Det som får meg til å stusse, og som du ikke synes å se, er at mens overgrepene opplagt må ha fortont seg traumatiske, synes du nå nærmest å "forgude" samme behndling fra din elsker!! Er det litt av den dynamikken man ofte ser i slike "forhold" at i dette tilfelle DU (underbevist) får en "bekreftelse" på at verden er så vond som du opplevde den som (ved overgrpene)? Å bryte ut av et forhold for å oppleve det du selv kaller en sinsvak opplevelse og som opplagt gir deg skyldfølelse synes ikke avvike mye fra narkotika-AVHENGIGHET. Har du prøvd å bevisst unngå å treffe denne mannen (elskeren)? Eller er det slik at du kanskje er blandt de som liker å være underdannig i et sexuelt forhold, og i så fall hvorfor? Vet ikke om du ser det, men er det ikke en tanke egoistisk det å forlate samboer og barn for sexuell nytelse av sinsyk underdannig karakter? Det er ditt liv, men kan barna velge, eller betyr din sexuelle nytelse mer? Hva om denne mannen plutselig finner seg en annen? Og hvorfor liker HAN å påføre DEG smerte, anger, og lidelse? Det er neppe ut i fra et ønske om å behandle deg som et tenkende og følelsesmessig menneske! Jeg tror du burde forelagt dette for en psykolog eller to ført du tar en så alvorlig avgjørelse. Du trenger hjelp....Noen vil vel hevde at SM sex er normalt, men jeg for min del greier ikke se det normale i dette.... Kankje det kommer av de to traumatiske opplevelsene du har hatt i ung alder.... Hvis sex er viktigere enn barna dine??? at du velger å gå ut av et godt forhold på grunn av (vill!!!SM) sex--- da har du ikke skjønt hva som er viktig i livet.... Hvis mannen og faren til barna dine er snill mot deg og barna ellers da.... Så søk hjelp... ikke ha kontakt med denne mannen... og glem han.... Du vil angre noe voldsomt og få en voldsom skyldfølesle hvis du svikter barna dine bare for å leve ut dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160204-tenner-p%C3%A5-smerte-og-dominans/#findComment-1037089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
plysjdyr Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hei! Til det viktigste først: Du er ikke på noen måte unormal som tenner på dette! Hvis du vil snakke med andre SM'ere, kan du lese litt på http://www.smil-norge.no, som er en forening for sadomasochister i Norge. Ved å snakke med andre som er som deg selv vil du antakelig komme godt i gang med å akseptere deg selv som den du er. Og en ting til... Din sadomasochistiske legning/preferanse trenger overhodet ikke å ha, og har sannsynligvis heller ikke noe å gjøre med dine tidligere opplevelser med overgrep. Overgrepsopplevelsene kan det sikkert uansett være lurt å søke hjelp for hvis du føler du har noen form for problemer knyttet til det. Masse lykke til til deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160204-tenner-p%C3%A5-smerte-og-dominans/#findComment-1041467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.