Gå til innhold

kan det være stoffskiftet?

Anbefalte innlegg

redd og bekymret

i ca en mnd tid har jeg hatt en rekke difuse problemer, men med en hovedtyngde på svimmelhet. Jeg gikk til lege som sa at det kunne være normalt med svimmelhet etter en infulensa, noe jeg har hatt. ble sykemeldt i to uker. Nå er det ikke svimmelheten som er det verste lenger, Det er svimmelhetstokter som kommer og går, følelsen av å være på båt, følelsen av å forsvinne hen, trykk/press over øynene, angstfornemmelser, og en konstant uro i kroppen. Jeg har aldri vært plaget av angst eller uro tidligere, er ei meget utadvendt og aktiv jente. Har en jobb der jeg er i klientkontakt hele dagen, men nå kjenner jeg meg nesten ikke igjen... jeg blir utrolig rastløs og får en følelse av å ville gå, bli fjern i hodet og noe svimmel når jeg er på jobb,butikken, andre steder med mye inntrykk. videre har jeg en følelse av å være mye varm i kinnene og svett i hendene. jeg har i fire år hatt meget uregelmessig, lite mens. dette har jeg fått undersøkt og fikk da til svar at dette kunne forekomme etter slutt med p-pille. Videre må jeg på do med meget løs avføring etter hvert måltid så og si. Jeg føler meg ikke direkte slapp og sliten, mere lei og oppgitt over denne fjernhetsfølelsen og rastløsheten. Føler jeg har masse uoppbrukt energi inni meg, men pga forholdene får jeg den ikke ut slik jeg ønsker. når jeg er på besøk eller jobb kjenner jeg at jeg begynner å prate fort og blir nesten litt vimsete..

Videre kjennes det ut som jeg har vanskeligheter med å svelge fra tid til annen, men dette kan også komme av at jeg NÅ blir litt stresset i ulike situajsoner og at det dermed skyldes det.

Vi også nevne at jeg av og til har opplevd en slags nummenhet u munnviken. I fjor, dvs september 2003, fikk jeg noe som het bels parese, halvsidig ansiktslammelse, ble utredet for dette, og dette forsvant slik det skulle og har ikke noen problemer med dette i dag.

jeg har økt appetitt, dvs føler behov for å spis oftere, men da jeg er noe overvektig fra før, vet jeg ikke om jeg har gått noe ned i vekt...

hva kan det være, jeg er redd og bekymret da jeg ikke kjenner meg selv igjen...???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160227-kan-det-v%C3%A6re-stoffskiftet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mange av plagene dine kan være forenlig med høyt stoffskifte; uro, vektreduskjon, uro, svette og hjertebank er de vanligste plagene. Dette vil lett kunne sees på blodprøver. Legen bør undersøke om du har struma; hoven skjoldbrusk-kjertel foran på halsen. Noen stoffskifte-forstyrrelser kan komme etter virus-infeksjoner. En generell helsesjekk bør gjøres; jernlager/blodprosent og infeksjonsprøver. Synes i ditt tilfelle det er rimelig med en MR sjekk av hodet; særlig tinningben der nerver som har med svimmelhet ligger. Les forøvrig om ulike typer svimmelhet og stoffskifte her i DOL; mye har vært skrevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...