Gå til innhold

Kronisk betennelse

Anbefalte innlegg

Immun1365380441

I en lengre periode har jeg vært plaget med tildels kroniske betennelser. Det er gjelder bihuleproblemer med tette slimhinner og urinveisinfeksjoner.For å bedre situasjonen i bihulene har jeg gjennomført to operasjoner. Det kan virke som operasjonene ikke har hjulpet, da jeg fortsatt plages jeg med smerter i kinn/ansikt.Jeg bruker ikke antibiotika. Smertene er intense og er av 3-4 dagers varighet, periodisk hver 2. til 4. uke, men merker også ellers svake symptomer. Smertene har pågått i 15 års tid og jeg har merket at det gir meg en "slitenhet", som sitter godt i og som går utover både jobb og fritid.Er også plaget med gjentagende uriveisinfeksjoner, som behandles delvis medisinsk, men som jeg også prøver å behandle med tranebær og mye drikke. Hva gjør en slik kronisk betennelsestilstand for helsen ellers? Er dette som jeg bør ta mer alvorlig. Det blir etter hvert noe som en ikke tar opp med lege, da det føles "masete" og det antakelig er lite å gjøre med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160229-kronisk-betennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, sliter selv med kronisk sinusitt/bihulebetendelse.

Har prøvd så mange medisiner at det er skremmende.

Per dags dato bruker jeg selv 10mg prednisonlon, 50 mg Vioxx(disse blir nå trukket tilbake). Sliter nå, hadde endelig funnet noe som funket. Har brukt, Brufen 600 mg x 2 to ganger daglig tidligere.

Kansje legen din kan finne noe lignende til deg. Skal love deg at å gå med de smertene over tid, ødelegger masse i livet ditt. Husk å få masse god søvn, det hjelper også.

Jeg tar en prednison kur i ny og ne, når smertene er som verst. Funker bra for meg. Jeg gikk i flere år uten luktesans, vondt i hode, nakke, skuldre. Det er ikke noe kjekt.

Mensom sagt vil brufen hjelpe deg ang betendelser. Meget gode smertestillende. Snakk med legen, ingenting er for masete..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160229-kronisk-betennelse/#findComment-1037863
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke helt lett å si noe bestemt om din situasjon. Tanken som faller inn om du har eventuelt en svekkelse i ditt immunforsvar, og ikke bare en lokalt problem. Siden du har vært undersøkt og behandlet for dine bihuleproblemer av spesielister har jeg lite å legge til. Når det gjelder urinveisinfeksjoner er tranebært og drikke er kanskje ikke helt optimalt. Jeg ville anbefale at du får tatt prøve til mikrobiologisk undersøkelse både fra urinen (fortrinnsvis når du har symptomer) og sk. dyp neseprøve, for å se om det er bakterier tilstede som bør/kan behandles med antibiotika. Du bør også kanskje tenke på en mer omfattende undersøkelse mhp. immunforsvar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160229-kronisk-betennelse/#findComment-1038641
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...