Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en fortvilet jente på 22 som sliter med dårlig matlyst og vekttap. Er 163 høy og 45 kilo, det vil si en BMI på 16,9. Prøver å legge på meg, men uansett hva jeg spiser så går jeg ikke opp i vekt. Og nå har jeg dårlig matlyst i tillegg. Lurer på om noen har gode tips hva jeg skal gjøre.

Fortsetter under...

Skrevet

Kjøp ernæringstilskudd på apoteket. Fortimel er det ernæringstilskuddet som gir mest kalorier. Solbær og jordbær smaker best, sjokolade smaker fælt ;o)

Hvis du ikke spiser noen ting kan du ta 6 om dagen, hvis du spiser dårlig så kan du ta 3 om dagen men husk å drikk etter måltidene. Det sa i hvert fall ernæringsfysiologen til meg. Dersom du har en skikkelig grunn kan du søke om å få fritak gjennom legen og så slipper du å betale. De er dyre, ca 30 kr for 2 dl.

Ellers så har jeg kjøpt weightgainer i Sverige og det ga mye kalorier.

Gjest Noen enkle råd
Skrevet

Ta kontakt med legen din for å få en henvisning til ernæringsfysiolog.

Kanskje dere kan lage en kostholdplan sammen..

Hva med å begynne å trene. Da får man muskler og muskler veier en del...

Øk matmengden og mengden måltider over tid. Spis litt og litt av gangen, ikke for mye på en gang. Da har man lett for å bli kvalm...

Kanskje fastlegen din kan ta blodprøver av deg, hvis det er i dette tilfellet at du har for høy forbrenning, noe som en del tynne mennesker har...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...