Gå til innhold

Ansiktet mitt er vemmelig

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne22år
Skrevet

Ahhr.... Nå er jeg så oppgitt så oppgitt!

Har i ungdomstiden slitt moderat med uren hud, ca på samme nivå som alle andre. Men etter at jeg ble 18-19 økte problemet, og nå er hele ansiktet fullt! :(

Kontaktet fastlege som skrev ut noen dyre kremer til meg. Hjalp ikke. Ble så henvist videre til spesialist som skrev ut kremer og tabletter for over 1000,- per 3.uke for meg, og dette hjelper heller ikke! Jeg blir så fortvilet og oppgitt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.... Hater å vise meg forran andre i dagslys :( Det er så kjedelig når andre stirrer deg alle andre steder i annsiktet enn i øynene, og spesielt når de begynner å kommentere... Er det noen her som har noen gode råd? Homeopat? Andre forslag?

*sukk*

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke gi opp!
Skrevet

Hudpleier?

Kostholdsekspert? (hud og kosthold henger ofte sammen)

Ny spesialist-time?

Skrevet

Jeg hadde vel knapt nok hatt en eneste kvise før jeg fylte 18 år jeg.... Nå kan jeg vel ikke sies å ha hatt store plager med uren hud ett den tid heller, men enkelte plagsomme kviser dukker fortsatt opp fra tid til annen (34 år gammel nå). Etterhvert har jeg iallefall funnet ut at hudkremer for fet hud gjør vondt verre. Jeg har egentlig tørr hud og trenger kremer for dette. Når jeg har brukt hudkrem for fet hud, har huden kompensert for manglende fuktighet med å produsere mer fett, derav kvisene. Selv er jeg veldig fornøyd med Ja`bushè sin dag/nattkrem. Først brukte jeg kuren i samme serien i tre mnd, for så å fortsette med dag/nattkremen. Så langt er det denne som har funket best på meg!

Gjest tjohooo
Skrevet

Til over 1000 kr? Skal ikke slikt være på blåresept? Frikorts et eller annet?

Tetralysal?

Homeopati, mat-terapi og slikt er nok verdt et forsøk.

Elisabeth1365380359
Skrevet

For meg hjalp det å begynne med Diane. Fikk babyhud.

Skrevet

Diane p-piller hjelper veldig godt mot problemhud.

mvh

• 3 uker senere...
Gjest kvinne22år
Skrevet

Diane p-piller hjelper veldig godt mot problemhud.

mvh

Men er det ikke dumt å bruke p-piller når man ikke er seksuelt aktiv i det hele tatt?

Hvor lang tid tror du det tar med de p-pillene da?

Gjest kvinne22år
Skrevet

Diane p-piller!

Men er det ikke dumt å bruke p-piller når man ikke er seksuelt aktiv i det hele tatt?

Gjest Kvinne22år
Skrevet

For meg hjalp det å begynne med Diane. Fikk babyhud.

Heldiggris.... Hvor lang tid tok det for deg da?

Men er det ikke litt dumt å begynne på p-piller når man ikke er seksuelt aktiv i det hele tatt?

Elisabeth1365380359
Skrevet

Heldiggris.... Hvor lang tid tok det for deg da?

Men er det ikke litt dumt å begynne på p-piller når man ikke er seksuelt aktiv i det hele tatt?

Jeg tror faktisk ikke det er lov å skrive ut Diane kun som prevensjonsmiddel nå mer. Leste i hvertfall om det i en avis. At den også fungerer som prevensjonsmiddel gjør vel ingenting, uansett om du trenger det eller ikke. Hvis du røyker eller er svært overvektig vil du ikke få Diane. Du må være sunn og frisk.

Skrevet

Hvorfor skulle det være dumt?

Det er en del som bruker denne p-pilletypen nettopp for å få bukt med problemhud. Ikke noe rart med det. :)

Vet dessverre ikke hvor lang tid det tar, men det er som regel god effekt etter en tid.

Skrevet

Diane er først og fremt ikke p-piller, men kan brukes som det også siden de har den samme effekten. Det er IKKE alle de virker berede på kviser på, men på meg og tre av mine venninner så har de virket svært godt.

Jeg ville bestilt time hos legen og hørt hans/henner vurdering. Mulig det er andre ting som vil fungere bedre. Men om du ikke har planer om å bli gravid i nærmeste fremtid, og har et aktivt sexliv så kan de være greie. (MEN det beskytter jo ikke mot sykdommer ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...