Gå til innhold

Utbrenthet/angst/depresjon?? NHD og andre----

Anbefalte innlegg

ink1365380698

Når man stort sett er plaget med generell uvelhet,trøtthet som ikke kan soves bort, svimmelhet/ørhet, kvalme og fordøyelsesproblemer, spenninger/enrgiløshet etc etc... altså stort sett kun fysiske plager, kan dette gå under diagnosen "utbrenthet".

Jeg har ikke situasjonsbetinget angst eller det jeg kaller depresjon, men blir værre av å mobilise. Og svimmelheten kan i enkelte tilfeller bli forverret ved å måtte forholde meg til mennesker face to face. Men dette er ingen regel. Kan gå bra i lange perioder. Men de kroppslige plagene er jeg aldri kvitt. Hele døgnet, borte som hjemme.- Verre og bedre perioder, men aldri bra.

Er dette da angst/depresjon som har satt seg i kroppen eller det dere kaller utbrenthet... hva er egentlig forskjellen.. ??

Leste et stykke om såkallt "utbrenthet" og kjente meg veldig igjen.

Hva skal man eventuellt gjøre for å bli bedre av dette?? Er det medisiner /terapi som skal til her og??

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160281-utbrenthetangstdepresjon-nhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo være fibromyalgi du har. Det vises ikke på noen blodprøver men har mange av de symptomene du beskriver. Kjenenr meg veldig godt igjen, har vedlig mye av det samme som deg selv om jeg ikke har fått konstatert FM.

Be legen din om henvisning til en nevrolog. Mens du venter anbefaler jeg deg å kontakte en

fysioterapeut som praktiserer psykomotorisk trening.

Annonse

ink1365380698

Søk på fatique på Google så finner du mye opplysninger

Hei alle... og takk for svar...

Har hatt dette i 10 år, vært gjennom alle undersøkelser og blodprøver som finnes.... uten resultat...nevrologer, gastroskopi, CT MR.....av hodet, fysioterapi, naprapat, aromaterapi, akupunktur...

Tar og har tatt vitamin tilskudd av alle tenkelige slag alle disse årene....

Så ut i fra dette er jeg havnet i gruppen for psykosomatiske plager....., eller utbrenthet...???

Mvh

Gjest endelig funnet noe som hjelper

Jeg har fibromyalgi og kjenner meg igjen. Akkurat de samme plagene. Også slitt i over 10 år.

Jeg var på et mestrings og opplæringsopphold for fibromyalgi ifjor. Det varte i 5 dager. Var der sammen med mange i samme situasjon og alle sa at skulle vi kort si hva fibromyalgi gikk ut på så si UTBRENT. Fibromyalgi er veldig sammensatt. Man sliter både fysisk og psykisk.

Jeg har prøvd mye i årenes løp, av medisiner og helskost.

Nå har jeg begynt på SSRI etter å ha blitt anbefalt det flere ganger, men ikke hatt lyst. Tiden var inne nå, jeg tenkte at jeg ikke hadde noe å tape.

Vil si at jeg er veldig positivt overrasket hvor god hjelp jeg nå har fått. Er mye bedre på alle områder. Går til jevnlig samtale med fastlegen samtidig og trener en del.

Hei alle... og takk for svar...

Har hatt dette i 10 år, vært gjennom alle undersøkelser og blodprøver som finnes.... uten resultat...nevrologer, gastroskopi, CT MR.....av hodet, fysioterapi, naprapat, aromaterapi, akupunktur...

Tar og har tatt vitamin tilskudd av alle tenkelige slag alle disse årene....

Så ut i fra dette er jeg havnet i gruppen for psykosomatiske plager....., eller utbrenthet...???

Mvh

Låter jo absolutt sannsynlig.

Håper du kan få god hjelp og finne de ritktige 'nøklene'til å få det bedre.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...