Gå til innhold

Aero madrasser

Anbefalte innlegg

Gjest vondtiryggen
Skrevet

Hei.

Har vært å sett etter madrass som skal være bra for dårlig rygg.

Det skal være noe lignende tempur, men bedre utviklet, og kalles Aero soneprofil.

Sov på luft påstår de, men jeg syntes den virket litt hard, og jeg har aldri hørt om den før.

De påstår også at den er utviklet i samarbeid med ledende fysioterapeuter.

Noen som har erfaringer med denne madrassen ?

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med denne madrassen men derimot med Select Comfort. Det er også en luftmadrass og den er kald som f.

Den blir aldri varm, luften i madrassen holder seg like varm som luften i soverommet. Jeg har prøvd andre luftmadrasser også men liker det ikke i det hele tatt.

Jeg anbefaler tempur.

Gjest vondtiryggen
Skrevet

Det var jo ikke luftmadrass da men trykkavlastende.

http://www.brekkeind.no/soneprofil.htm

Hei takk for svar.

Jepp ,det er skummadrasser. Skal liksom være flott det da, de påsto det var bedre egenskaper enn tempur. Blant annet at du holdt bedre på varmen.

Men, ser ikke noe henvisninger til hvilke fysioterapauter o.l. som skulle vært med på forsøket.

Er litt skeptisk, men det er vel mange som mener tempur er bra ?

Skrevet

Hei takk for svar.

Jepp ,det er skummadrasser. Skal liksom være flott det da, de påsto det var bedre egenskaper enn tempur. Blant annet at du holdt bedre på varmen.

Men, ser ikke noe henvisninger til hvilke fysioterapauter o.l. som skulle vært med på forsøket.

Er litt skeptisk, men det er vel mange som mener tempur er bra ?

Jeg er fryktelig glad i tempur.

Men at den holder bedre på varmen er negativt. Til og med tempur kan bli for varmt i den verste sommervarmen men om vinteren er den deilig.

Snakk med en ergoterapeut ang hvor bra den er for ryggen. Det er ryggvondter som den ikke passer for. Dessuten er den ikke så trykkavlastende som luftmadrasser men jeg vet ikke om du kan få liggesår og om det er viktig for deg.

Skal du ev betale den selv så burde du sjekke prisene også. Tempur overmadrass er ikke så dyr som selve tempurmadrassene. Og jeg er fornøyd med bare overmadrass.

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med akkurat denne madrassen, men mange andre skummadrasser fra Brekke. Mitt først innkjøp var en skummadrass med 10 års garanti. Den var utrolig behagelig å ligge på. Alle "utstikkere" på kroppen lå akkurat så mye nedi madrassen at jeg kunne kjenne støtte over hele kroppen. F. eks så lå korsryggen på madrassen, ikke svevende over. Allikevel føles det ikke som å synke inn i skummet.

Denne madrassen er i bruk ennå. 12 år gammel.

Brekke madrasser er av meget god kvalitet og behagelig å ligge på. Jeg snakker altså ikke om disse rullene med madrass til en hundrings.

Skummadrasser skal i utgangspunktet virke noe harde. F. eks om du lener deg på madrassen med bare ett kne eller en albue, skal du ikke "gå tvers igjennom".

Dessuten får du en fast og en noe mykere side på samme madrass.

Vennlig hilsen

Gjest vondtiryggen
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med akkurat denne madrassen, men mange andre skummadrasser fra Brekke. Mitt først innkjøp var en skummadrass med 10 års garanti. Den var utrolig behagelig å ligge på. Alle "utstikkere" på kroppen lå akkurat så mye nedi madrassen at jeg kunne kjenne støtte over hele kroppen. F. eks så lå korsryggen på madrassen, ikke svevende over. Allikevel føles det ikke som å synke inn i skummet.

Denne madrassen er i bruk ennå. 12 år gammel.

Brekke madrasser er av meget god kvalitet og behagelig å ligge på. Jeg snakker altså ikke om disse rullene med madrass til en hundrings.

Skummadrasser skal i utgangspunktet virke noe harde. F. eks om du lener deg på madrassen med bare ett kne eller en albue, skal du ikke "gå tvers igjennom".

Dessuten får du en fast og en noe mykere side på samme madrass.

Vennlig hilsen

Hei, og takk for svar.

Fint å høre andres erfaringer.

Det er altså ingen problemer med å holde varmen, eller bli for varm på disse skummadrassene ?

De nevnte at det var litt tilvenningstid, slik at de kunne virke litt harde til å begynne med, men bli bra siden, det er kanskje noe i det ?

Siden du har hatt den så lenge, regner jeg med at du liker denne typen madrass bedre enn selv gode tradisjonelle fjærmadrasser ?

Har også sett på noen Jensen madrasser, f.eks Jensen continental, men ville du heller anbefalt en god skummadrass ?

Er takknemlig for svar.

Skrevet

Hei, og takk for svar.

Det er altså ingen problemer med å holde varmen, eller bli for varm på disse skummadrassene ?

De nevnte at det var litt tilvenningstid, slik at de kunne virke litt harde til å begynne med, men bli bra siden, det er kanskje noe i det ?

Siden du har hatt den så lenge, regner jeg med at du liker denne typen madrass bedre enn selv gode tradisjonelle fjærmadrasser ?

Har også sett på noen Jensen madrasser, f.eks Jensen continental, men ville du heller anbefalt en god skummadrass ?

Er takknemlig for svar.

Hei igjen!

Varmen i min madrass er hverken det ene eller det andre. Jeg har ikke tenkt på det, engang.

Egentlig tror jeg lommeboka bestemmer om det skal være skummadrass eller fjærmadrass. *s*

Hvis du kan spenne noen tusen-lapper, er pocket-fjær-madrasser helt supre! Brekke selger sånne, også.

De beste av det slaget har flere hundre fjærer pr kv.meter. Hver enkelt fjær er helt uavhengig av hverandre, slik at trykk på èn ikke får de rundt til også å presses ned. Dermed får du samme effekt som på den omtalte skummadrassen. Forskjellen er vel at en god fjærmadrass virker mykere, p.g.a fjæringene.

I tillegg er de ofte godt polstret med naturgummi eller høykvalitetsskum. Gjerne med forskjellig fasthetsgrad på hver side.

Holdbarheten på disse er nok noe lenger enn en skummadrass.

Og hvis du kjøper overmadrass i samme kvalitet, får du en super seng!

Jeg har dessverre ikke tatt meg råd til det, men vet hvor utrolig behagelig det er å sove i en slik seng. *misunne* :o)

Skrevet

Hei, og takk for svar.

Er takknemlig for svar.

Det er riktig at skummadrasser virker hardere til å begynne med. Særlig hvis du har ligget på en gammel (myk) madrass fra før.

Jeg anbefaler heller en god skummadrass fremfor en tradisjonell springfjær-madrass med sammenhengende fjæring. Pocket-fjæring, derimot...vel, der har jeg vel sagt mitt! :o)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...